Audi Q5 (2009)
3.2.2009Ahojte užívatelia MACZ ,na začiatok len malé upozornenie aby sme predišli zbytočným diskusiám.Moje auto je Toyota Rav4 2.0i, avšak myslím že recenzia…
Audi Q5 (za-mirec)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
za-mirec 30.01.10 17:53
« Re: Re: Re: Re: Re: takže fotky v Bytči na moste čo?:D
No boli dobre uchytene ,ale zlym uchytom >:D ale uz je vsetko ok ,dalej prebehla reklamacia na sklapanie prostrednej sedacky kvoli vaku na lyze ,tam bol zas problem ze nieco v tom mechanizme vypadlo a vobec to nefungovalo. Ale uz je vsetko OK ,takze dufam ze to tak co najdlhsie ostane. -
za-mirec 15.01.10 19:40
« Re: Re: Re: takže fotky v Bytči na moste čo?:D
JJ súhlasím ,že sú aj lepšie lokality v okolí ,ale vzhladom na nedostatok času v tej dobe... A čo sa týka Q5 môžem jedine odporučiť a podporiť výber ;-) Ja sa chystám do galimexu v pondelok ,zvolávacia akcia na Q5 ohladne uchytenia A stĺpikov ,po návšteve servisu pridám potom do noviniek. -
ByCool 15.01.10 19:01
« Re: Re: takže fotky v Bytči na moste čo?:D
Zdravím, na fotenie v BY sú aj lebšie lokality :-) ale to je vec názoru. Ak môžem poradiť dobre miesto na fotenie je po ceste do Súľova v kamenom lome. Ale tých miest na foto by sa našlo veľa. Ináč, dosť vážne uvažujeme doma nad Q5 so spomínaným motorom. Budeme musieť skočiť do Galimexu, tak či tak ma tam čaká výmena mazadiel a filtrov. -
Vampix(Diesel Power) 10.01.10 23:50
« Re: jazdné vlastnosti X3 vs Q5
jo s tím E coupé ti dám za pravdu že je to krásný kousek, ale pořád mám ještě přednější sny u BMW :-) Tak šťastný výběr a ať už vybereš cokoliv, za půl roku tady čekáme recenzi ;) Tak dobrou noc a pěkné automobilové sny :-) -
za-mirec 10.01.10 23:45
« Re: Re: jazdné vlastnosti X3 vs Q5
JJ ten premenlivý posilovač máme aj v audine a tam je to dosť dobre urobené ,že nemám tomu čo vyčítať. To už od Cčka nie je ďaleko k E coupe a to je úplne prenádherné auto podla mňa ,ktoré sa rozhodne v dave nestratí a to by mi vyhovovalo ,len tá cena je o ďalších pár levelov zas vyššie. No nič budem o ňom snívať ,idem už aj na to >:D takže dobrú a díky za rady ;-) -
Vampix(Diesel Power) 10.01.10 23:39
« Re: jazdné vlastnosti X3 vs Q5
Jasně no :-) všechno závisi co , jak, kam, když :-) Cčko ma opravdu hezký design a biturbo poletí jako střela, strašná škoda že se do 3er nemontuje motor z 123d, takdy 2 litr biturbo...Cčko je fakt fajn auto ale po vysednuti z 3er se tam citim asi tak vysoko jako v novém BMW x1 >:D docela vysoko a volant vrrr, je tam ten klasicky, tenší a působí to velikosti jak plavecký kruh >:D a celkově posilovač řízení mi v Cčku moc nevyhovuje protože ona se tam nějak v závislosti na rychlosti mění ta síla posilovače... -
za-mirec 10.01.10 23:35
« Re: Re: jazdné vlastnosti X3 vs Q5
jj presne tak čo sa týka haldexu ,a čo sa týka sedenia v 3er tak môžem potvrdiť že po nastúpení som myslel že už som na podlahe ,hlavne keď najnižšie auto s akým sa vozím je Rav4 >:D a keď 3er tak jedine s M volantom ,lebo ten normálny je strašný! No bude to ešte nadlho s tým rozhodovaním ,každopádne keby sa pohli ceny mercedesov správnym smerom tak určite ťa zavalím nejakými otázkami ;-)lebo to auto má tiež velmi láka no vzhladom k cenám o ňom moc reálne neuvažujem... Všetko závisi aj od toho aké budu aktuálne ponuky v danom čase pokiaľ bude Bmw v super cene a výbave v porovnaní ponúk A trojek tak nie je o čom a opačne. -
Vampix(Diesel Power) 10.01.10 23:27
« Re: jazdné vlastnosti X3 vs Q5
4x4 je na tomhle autě super jenom v zimě a za určitých podmínek, jinak ti pokaždé poskytne zadní náhon více zábavy a jistoty, přece jenom když ti pohon nekeca do nápravy která má úlohu autem zatáčet tak je to něco jiného, navíc haldex znamená že to přece jede na předek a až při překluzu nebo extr. podmínkach poskytne pohon zadní nápravy, nebo se mýlím? Podvozek je lepší průměr ale BMW je vlastně špička ;) Nejlepší je sednout si do každého z nich, naše trojka na nás udělala takovy sportovní dojem, kterému se nedalo odolat. Strohý tmavý interiér se stříbrným vroubkovaným dekorem, volant řadici páka, ručni brzda obšite peforovanou kuži a cejchovano logem ///M, trošku stísněný prostor, pocit sezení velmi nízko....To auto na to že je to sedan má v sobě prostě úžasný nádech a provokuje mně pořád na to šlapat....i jeho projev na dvoulitr naftu...prostě nedal bych ho z ruky >:D >:-[] -
za-mirec 10.01.10 23:20
« Re: Re: jazdné vlastnosti X3 vs Q5
JJ bmw je vo výbere hlavne kvôli motoru a hneď po tom je to technika ,ktorou auto disponuje. Lexus aj keď nie je tak technicky vyspelý ma hlavne oslovuje tým ,že je to ,,exotika´´ a nestratíš sa s ním v dave,ale bojím sa toho že by bol malý ešte som sa nedostal do predajne,narozdiel od bmw kde som bol veľkosťou auta príjemne prekvapený.Čo sa týka Mercedesu tak C ešte nie su v tak dobrých cenách a určite by som nebral ten automat a chcelo by to ten nový motor 250cdi s biturbom >:-[] Audina je super v tom že je 4x4 a má praktickú karosériu, motor je úplne v pohode,podvozok lepší priemer ,ale opať je to také nevýrazné auto čo sa hneď stratí aj keď tie S-line pakety tomu vedia pomôcť. Takže neviem no,každé má niečo do seba. Inak bmw má najlepši pomer cena,výkon,výbava,technika. Potom lexus a nakonci je audi tam má láka to 4x4 aj to že je to hatchback... -
Vampix(Diesel Power) 10.01.10 23:07
« Re: jazdné vlastnosti X3 vs Q5
Tak tvůj výběr je trošku rozličný, hlavně ta A3 v quattro... nevím o kolik je to těžší od normální verze, nemam to nastudované protože se o audiny nezajímám, ale když jsem vybiral, respektive vybirali auto se kterým jezdím já, tak padly různé verze a koukal jsem i na zmiňovaného lexe... Ale jelikož jsem mladý řidič a dávám přednost dynamice a sportovnosti v určite míře, nemůžeme to brát doslova u motoru s obsahem 2.0 papající naftu, tak jsem se rozhodl pro BMW 320d E90....Lexus nemá prostě ten motor tak dotažený jako BMW, příjde mi Lex trošičku těžkopádnějši a hlavně i spotřeba toho motoru je větší, není tak kultivovaný. Věřil jsem BMW protože na motor 20d nikdo nepodal nějakou kritiku. Výkonu dostaten 130kW respektive 177koní. Komu nestačí, tak v dnešní době existuji různé možnosti chiptuningu a úpravy výkonu až do nějakých 210hp... Určitě mám zaujatý pohled jelikož jezdím s 320d, ale nemůžu si na nic stěžova. Je to taková rodinná hračka, naproti C220cdi v 5st. automatu, který jezdi mamka a ten i když podvozkově i motorově se začíná dotahovat tak ho kazi automat a i zvuk motoru podle mně zaostává oproti BMW.....Teď v zimě mně ještě nezradil ale máme určité rezervy v použitých pneu, ale holt kola od BMW už byly obute tak co nadělám, příště koupím jiné.....jinak jsme auto kupovali z kolekce Premium Selection a cena tam byla úžasná takže to bylo dalši pro, proč BMW....
Pokud máš nějaké konkrétni otázky tak piš klidně i pod auto ;) Zatim bb
Diesel power
>:-[] -
za-mirec 10.01.10 15:53
« Re: Re: Re: 3.0TDI
JJ to tmavé drevo sa aj nám viac páčilo ,ale zas by nevyniklo v tmavej prístrojvke tak ako toto bledé.A tou kresbou sme boli úplne zaskočený pretože vo vzorkovníku to tak vôbec nevyzeralo,ale je to pekné a aj mne osobne sa to veľmi páči, má človek z toho interiéru hneď úplné iný pocit ;-) A čo sa týka farby najkrajšia na Q5 je Monza silber, ale modrá je hneď po nej takže vďaka za pochvalu :-) Čiernu sme nechceli hlavne preto aby audinu opticky moc nezmenšila. Čo sa týka spotreby tak v priemere okolo 7,1 ,napr do švajčiarska sme mali naposledy priemer 6,7. Máš super ten S-tronic ten podľa mňa drží spotrebu dole. V meste to máme tiež okolo 8. -
za-mirec 10.01.10 15:45
« Re: Re: Re: jazdné vlastnosti X3 vs Q5
No ja teraz uvažujem vymeniť v priebehu pol roka Rav4 za jazdené A3 sportback 2.0tdi quattro (viem že tam je haldex) alebo Bmw 320d E90 ,ale bez xdrivu alebo ešte tam je lexus is220d ,takže privítam akékoľvek názory na tieto autá ;-) SUV nechcem hlavne preto že z tých čo sú v cenovej hladine do 18 000 euro ma nič neoslovilo. -
"-- skrytý --" 10.01.10 14:32
« Re: Re: jazdné vlastnosti X3 vs Q5
no tak osobne som nejazdil na X3,X5 ani X6 takze neviem ako je to tam, ale na 5kovom bavoraku E60 3.0xd a 3jkovom bavoraku E90 325xi a obom na snehu smykalo trochu zadok, a na tej istej ceste sme vyskusali audi s quattrom a nemala ziadny problem. Takze x-drive je super system, ale quattro je o nieco lepsie podla mojho nazoru :-)
Další věc, které je třeba porozumět, je fakt, že většinou vás zastaví elektronika (hlavně ESP) dřív, než narazíte na technické možnosti vlastního pohonu všech kol. Dobře naladěný Haldex vás může v terénu dostat dál, než stálý pohon všech kol. Pokud se bavíme o běžné jízdě po silnici, tak v posledních generacích i vícespojkové systémy jsou dostatečně rychlé na to, aby nenarušily plynulost jízdy.
Torsen v Quattru je tedy úplně jiná liga než současný xDrive, ale, po pravdě, nesaháte si ani náhodou na jeho dno. Audi zdaleka nevyužívá jeho potenciálu. Je to drahé, ale kvalitní a bezporuchové řešení. Jediná možná slabina Quattra je v tom, že Audi nepoužívá symetrické uložení pohonného ústrojí - ale nejsem si tím jist.
Viděl jsem laboratorní testy a třeba takový současný Passat s Haldexem dokázal dlouho držet krok s aktuálním Foresterem. Samozřejmě laboratoř není silnice, ale zase na silnici se těžko simuluje stoupání do kopce s trakcí na jednom kole :-) Až na ty úplně extrémní testy zvládl Passat vše a to má jen obyčejný Haldex. A po cestě porazil celou řadu papírově lepších systémů.
Takže z toho plyne ponaučení - pokud to myslíte s terénem a špatnými podmínkami vážně, musíte si auto vyzkoušet. V moderním autě je celá řada elektronických systémů, které přímo zasahují do jízdy, a kterýkoli z nich může dělat problém. Od automatické převodovky po ESP.