Toyota RAV4 (2008)
5.1.2009Původně jsem sem RAFana ani dávat nechtěl, zájem některých spoluuživatelů mě ale dokopal k tomu, něco napsat a uveřejnit. RAFan není přímo můj, ale…
Toyota RAV4 (MINIak)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 26.01.09 08:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: moje zkušenosti s RAV
V pátek jsem poprvé a nechtěně vyzkoušel jízdní vlastnosti RAV v terénu. Navigace mě k cíli vedla nějakou "zkratkou". ;-) Cesta se postupně zhoršovala až se změnila v hluboké vyjeté koleje od traktorů. Žádným jiným osobákem, který jsem dřív řídil bych to neprojel. Párkrát jsem si škrtl spodním plastovým krytem o zem, auto hrabalo, ale projelo. Když jsem přijel k zakaznikovi, RAVka byla jedna velika koule bahna. Zírali, odkud jsem to přijel. Z toho směru prý nikdy nepřijelo nic jiného než těžká lesni technika. Z druhé strany jejich podniku je totiž krásná asfaltka. V nějakém čistě terénním autě jsem ještě nejel, tak nemám s čím srovnávat, ale RAVka mě mile překvapila. A jen tak mimochodem... ten den jsem taky píchnul. :-( -
Hvarcz 22.01.09 20:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: moje zkušenosti s RAV
Jo ale zapomněl jsem napsat to nejdůležitější, o Rav jsem přečetl co se dalo a někde bylo že jejich Run Flat je konstrukčně jiný, ale fakt už nevím co kde, 31. jedu kolem salónu Toyoty a zajdu se tam mrknout abych z jejich strany udržel zájem tak se poptám,
má cenu to JBL audio?
Čekám až padne přepážka - hnusnej opruz, Mazda nabízí řešení dočasný pronájem a až skončí N1 hezky prodej, zřejmě jsou prodeje proklatě nízko. -
Hvarcz 22.01.09 20:46
« Re: Re: Re: Re: Re: moje zkušenosti s RAV
No nudný auto mi vůbec nevadí, chci hlavně něco co vydrží 5-6 let bez problémů jezdit, shodou okolností je soused servisák Toyot v německu a říká vem slabší diesel - je fakt dobrý, připravuje auta hlavně na technický a záruční servisy ale sám má Golfa :-).
Já preferuji benzín a proto v hledáčku zůstává ještě CX7 a Grand Vitara,
všechny tři auta jsou dobrá a úplně mi stačí, bude to zřejmě jen o penězích.
Radši koupím levnější auto s maximální výbavou než něco co bych si nemohl vybavit podle svých představ.
Jinak jezdím s 10 let starou Vectrou B 2.0 a nemůžu si stěžovat, pořád je fajn - ale chci zkusit něco jiného.
-
"-- skrytý --" 22.01.09 10:33
« Re: Re: Re: Re: moje zkušenosti s RAV
Pokud můžu radit, tak tu RAVku doporučuju. Je to opravdu skvělé auto. Je to třetí Toyota kterou mám a můžu potvrdit, že Toyoty jsou opravdu spolehlivé auta. To, že zrovna moje RAVka jezdí pořád do servisu je smůla, která se může stát u vozu jakékoli značky. Pouze u Toyoty je ta pravděpodobnost menší ;-) . Ale bohužel už o ní nemůžu říct, že je to auto, které mě vždy spolehlivě kamkoli odvezlo.
Bral bych ale radši verzi s klasickýma pneu. Nevím jaký je rozdíl mezi Run Flaty u BMW a Toyoty, ale předpokládám že Run Flat je registrovaná obchodní značka a technologie je shodná pro všechny vozy. Nejsem nějaký veliký fanda do aut, nemám absťák když za týden nenajedu aspoň 2000 km a auta jsem vždycky bral jenom jako spotřební zboží. A navíc Toyoty jsou podle mě velice nudné auta. Ale na jízdu RAVkou se vždycky hodně těším. Má svoje mouchy, ale je to dobré auto. -
"-- skrytý --" 19.01.09 13:51
« Re: Re: moje zkušenosti s RAV
Český manuál mám a znovu jsem ho prolezl jenom kvůli tomu ESP, ale fakt to tam nikde nemůžu najít.
K těm run flat pneumatikám - v servisu mi řekli, že defekt u těchto pneu (narozdíl od běžných) se nedá opravit, takže při každém píchnutí je nutná výměna gumy. ;-\
Disk se nemusí měnit při každém píchnutí. Záleži na opotřebení obruče. Pokud pomalou rychlostí dojedete do blízkého servisu, tak je to v pohodě. V každém případě doporučuji pořídit si samoopravnou sadu na kola.
Teď jsem našel zajímavý článek o Run Flat pneumatice.
[odkaz]
Po přečtení tohoto testu jsem nabyl dojmu, že není nic lepšího. Podle zkušeností lidí ze servisu ty Run Flat nijak úžasné nejsou. A test probíhal na voze, který váží polovinu v porovnání s RAV. -
Hvarcz 17.01.09 13:50
« Re: moje zkušenosti s RAV
no drsné, N1 snad už zruší v dubnu, ten silnější diesel SKORO ztratí význam při novém motoru 110 kW, ty run flat pneumatiky nejsou taková výhra, když píchneš a dojedeš na obruč musí se vyměnit i disk, koukám na auta bez rezervy a s rezervou na 5. dveřích a klady a zápory má obojí,
pro hledání vypínání esp zkus [odkaz]
ale ty nemáš český manuál? -
"-- skrytý --" 13.01.09 19:02
« Re: Re: CRV
no prave, na u RAV4 proti CRV nie je jeden zmysluplny argument proti CRV :-) Jedine co sa tyka dizajnu, ze sa niekomu paci viacej... A ten interier posobi hodnotnejsie, ale len o nieco. A zase je skeredsi a ta oranzova ma proste rozculuje, to dislpay na radiu a budiky v CRV su uplne ina liga
Inak renault diesle dnes uz su jedny z podarenejsich. Hlavne 2.0 dCi by so povedal -
"-- skrytý --" 12.01.09 10:29
« Re: moje zkušenosti s RAV
Přečetl jsem si svůj příspěvek a vyzněl opravdu tragicky. Je to opravdu dobré auto. Má svoje mouchy, ale kdybych si měl kupovat nové auto, tak RAV by byla žhavý kandidát. Dnes se dá koupit za velice slušné peníze a s nižší výbavou, slabším motorem a bez RunFlatů bych byl taky spokojený. Auto doporučuju. -
"-- skrytý --" 12.01.09 10:15
« moje zkušenosti s RAV
Krásná recenze. Ve většině bodů s tebou souhlasím. Mám podobné auto ale ve výbavě "pouze" X. Přidám jenom několik dalších poznatků, které mám po najetí 65tis km. To, že budu moc kritický neberte tak, že by to bylo zlé auto. Jenom jsem naštvaný, je je zase v servisu.
Chod motoru je kultivovaný, ale pouze v porovnání s ostatními diesly. Než se zahřeje, tak zní jako Avia (zvenku... uvnitř zvuk nijak neruší). Řazení je příšerné.... nepřesné a gumové. Zlepší se po zahřátí vozu a v létě to není tak patrné. Výkon motoru pod 1800 otáček je žalostný. Nad 2500 je to raketa. Motor je líný a nejde do otáček. Zkus si na neutrál prošlápnout plyn. Ten otáčkoměr se nahoru souká strašně pomalu. Je to holt těžký diesel a ty setrvačné hmoty jsou znát. Spotřeba při úsporné jízdě v zimě je 8.5 l/100km, běžná spotřeba je 9.5 l/100km. Spotřeba se opravdu dá udržet i v nižších hodnotách, ale pouze do doby, než vjedeš na dálnici. Výhoda runflatů je pouze do doby, než ty gumy musíš měnit. Výměna jednoho kola trvá podle servisu skoro celý den a pneu je pěkně drahé. Navíc dojezdová obruč uvnitř ráfku zvyšuje tzv. neodpruženou setrvačnou hmotu. Jízdní vlastnosti vozu jsou skvělé. Na to, jak je auto vysoké se téměř nenaklání, nerovnosti zvládá výborně. Vadí mi hlučnost od zadních kol při dešti (u zimních pneu se ten hluk projevuje výrazněji). Kufr je malý. Výhoda jednoduchého sklápění sedaček je v mém případě k ničemu, protože mám verzi N1 s mříží v zavazadlovém prostroru a sklopení mříže trvá dlouho a zabírá hodně místa. Nadruhou stranu, moc toho nevozím a mám kufr pořád prázdný. Díky absenci rezervy vozím většinu věcí v přihrádkách pod podlahou. Ale převézt dvě kola v zavazadlovém prostoru po sklopení sedačeka odsunutí mříže je problém. Co mi hodně vadí je nastupování na zadní místa. Často tam nelezu, ale když už musím tak je to utrpení. Sedáky jsou vysoko, dveře jsou krátké a posunuté moc dozadu. Sezení vzadu není nic moc. Ale co si ztěžuju, podle techničáku je to nákladní automobil s počtem sedadel 2+3. ;-)
Obrovská nevýhoda je to, že je auto plné elektroniky. Pořád na mě něco bliká a píská. Do servisu s nějakýma maličkostma jezdím cca každý druhý týden. Poslení maličkost byla, že se zbláznil řídící počítač, při rychlosti 130km/h se snižil výkon motoru, zahlasilo to chybu pohonu všech kol, stabilizačního systému, abs, motoru,... Skoro mě sestřelili za mnou jedoucí vozy. To mě ten krám fakt naštval. Jízdní vlastnosti na sněhu jsem ještě nestihl otestovat... holt když je náhodou sníh, tak se auto fláká v servisu a já jezdím druhým autem.
Neberte tento můj příspěvek zle. Je to jedno z nejlepších aut, které jsem kdy řídil. Když někam jedu, tak se na cestu s RAV vždycky těším.
Praktické poznatky. Vadí mi senzor automatického rozsvěcování světel. Funguje tak, že po setmění se světla automaticky rozsvítí. Doporučuju přelepit senzor nějakou páskou, auto si bude myslet, že má tmu pořád a bude svítit i přes den, jak nám to ukládá vyhláška.
Psal jsi, že se systém ESP dá částečně vypnout. Kde najdu to tlačítko na vypnutí? Už jsem se po něm díval a nenašel jsem ho tam. Rád bych si šel s RAVkou zablbnout někam na ledovou plochu až mi ji vrátí ze servisu. -
Hvarcz 08.01.09 12:32
« Re: Re: Re: CRV
Na 5.dveře do boku jsem zvyklej z tátova Gallopera, problémy co byly s D-CAT jsou již dlouho vyřešeny, hodím i link až to najdu, co startování v zimě?
Docela jsem byl překvapen že toyoty to nijak neřeší ...
Mně něco říkali rozvítit světla na cvilku, pak je zhasnout 15 sekund počkat a startovat ....