Recenze
Volvo C30 2.0
Technické info
Přezdívka auta C30 Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:95000 palivo: benzin počet válců: 4 výkon [kW]: 107 kroutící moment [Nm]: 185 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.1 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Auto jsem si byl vyzvednout 1.2. 2008 u dealera v Průhonicích. Přišel jsem tam, podepsal papíry, odevzdal značky (které mezitím dali na auto) a už jsem šel do "předávací" místnosti. Když jsem auto spatřil, byl jsem tak vedle, že jsem dobré dvě minuty nemohl vůbec mluvit. :-) Bylo ještě lepší, než jsem čekal. Čekal jsem hodně, ale na moje první vlastní auto jsem byl vážně překvapen. Hodně jsem ho před koupí prohlížel na fotkách, párkrát jsem ho viděl i ve skutečnosti, ale takhle prostě nevypadalo žádné... Bylo mi vysvětleno, jak co užívat, já jsem to však znal již z dřívějších dob, poněvadž Volva máme v rodině už pár let. Pak jsme si už jen podali ruce a já mohl celý štěstím bez sebe najet na D1 a pádit s mým novým autem domu.
PROČ VOLVO C30?
Pro C30 jsem se rozhodl hned z několika důvodů:
1. Jako začínající řidič jsem chtěl něco malého, ale pěkného a design C30 mne velice zaujal. Navíc se mi líbí, že na ní je tolik názorů. Někomu se C30 zamlouvá, někdo ji naopak absolutně odmítá. Například záď vozu - pár lidem přijde jako úžasná a propracovaná (třeba mně), jiným zase jako divná (to prohlásil soused), dalším jako opravdu ošklivá a nepovedená (to vyšlo z úst mému kolegovi Vojtovi. :-)
2. Chtěl jsem něco bezpečného, to se dá v této době celkem pochopit. A C30 je NEJBEZPEČNĚJŠÍ AUTO VE SVÉ TŘÍDĚ.
Tady je Crash Test EuroNCAP mého Volvíka, doufám, že to nikdy nepocítím na vlastní kůži...:
http://www.youtube.com/watch?v=IcussHKSpaw
3. S Volvem máme v rodině již delší zkušenost a tak C30 připadala jako nejlepší návrh.
Dále jsem se rozhodoval mezi těmito vozy: Mitsubishi Lancer Evolution IX, Škoda Octavia RS, Škoda Fabia RS, Volvo C70, Volvo S40 a samozřejmě nesmím zapomenout na můj sen BMW M5.
MLE IX vypadlo z důvodu nezkušenosti s prodejci a z důvodu vysoké ceny.
Škodovky se nekonaly z důvodu "častosti" v ČR, C30 vyšlo jako "vyjímečnější".
C70 vypadla z důvodu ceny, (často je mi však líto, že jsem se radši nerozhodl pro kabriolet...)
Na S40 už jsem měl vypracovanou nabídku od dealera, ale nakonec vyhrála C30, poněvadž v R-Designu vypadala "drsněji" :-) a celkově všechna vedlejší výbava byla levnější, takže auto celkově vyšlo na mnohem lepší peníze a ještě s tak pěkným zadkem! :-)
No, a u M5 to bylo rychlé: ,, Jako teenager nebudeš mít tak velký ani tak silný auto. Tečka." :-) Teď jsem za to rád...
MOTORIZACE
V mém modrém vozítku mám 2.0 benzín. Myslím, že je to celkem dostačující a motor T5(2.5) bych asi jako student neuživil. Abych to uvedl na pravou míru: Auto mi koupil táta, ale bylo prohlášeno, že benzín si budu kupovat za své peníze. S technickými parametry se to má následovně: 2.0-litrový čtyřválcový benzínový motor, max. výkon: 107 kW (145k) při 6000 ot./min., zrychlení 0-100 km/h je 9.4s(to můžu potvrdit), maximální rychlost 210km/h (to jsem ještě neměl možnost vyzkoušet a ani se do toho nějak nehrnu), spotřeba by se papírově měla pohybovat kolem 7,3l/100km, já jezdím tak nějak okolo devíti litrů, moje jízda je hodně střídavá. Někdy jezdím rychleji, jindy zase "pomaloučku v klídečku, jen žádný fofry"... Nemám zatím vyhrazený styl řízení, to přijde.
VÝBAVA
Standardní výbava vozu:
Čelní, boční a hlavové airbagy řidiče a spolujezdce, ABS, rozdělovač brzdného účinku EBD, brzdový asistent EBA, stabilizační systém DSTC, informační systém IDIS, systém ochrany páteře při nárazu zezadu WHIPS, dálkově ovládané centrální zamykání, elektronický imobilizér, dvouose přestavitelný volant, elektrické ovládání oken
U Volva máte na výběr z více druhů výbavy - VOLVO, KINETIC, MOMENTUM a SUMMUM, v každé je navíc pár věcí a každá zahrnuje to, co je v té před ní.
Já jsem se rozhodl pro výbavu MOMENTUM (zahrnuje klimatizaci, osvětlená toaletní zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, mlhovky, palubní počítač, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou změnou odrazivosti, dešťový senzor, multifunkční volant a další blbosti, pro jízdu celkem nedůležité:)).
Nejdražší z příplatkové výbavy byl R-DESIGN (sportovní volant,sportovní pedály, sportovní koberce, sportovní řadící páka, čalounění (černobílé), obložení vevnitř a venku "prodloužené" spoilery spolu s prahy v barvě vozu,17" kola SERAPIS, křídlo, přední maska,sportovní koncovka výfuku, stříbrná zpětná zrcátka...), audio systém High Performance(reproduktory Dynaudio, přehrávač CD s podporou formátů MP3 a WMA, měnič na 6 cd, AUX vstup, systém prostorového zvuku Dolby Pro Logic II, 10x repro, Digitální zesilovač třídy D o výkonu 5x130 W)hraje celkem pěkně :-), vyhřívaná přední sedadla, Bi-xenony, ostřikovače předních světlometů a parkovací asistent (který jak jsem zjistil není při délce vozu a průhlednosti zadního okna vůbec potřeba...) Toť asi vše...
NĚCO MÁLO O BEZPEČNOSTI:
Výše je již uveden odkaz na YT, kde můžete vidět, jak C30 drží při nárazech. A teď bych si dovolil popsat pár bezpečnostních "prvků":
* Konstrukce přídě je rozdělena do zón tvořených různými druhy oceli s odlišnými deformačními vlastnostmi. Tyto zóny kontrolovaně a efektivně rozdělují a pohlcují síly vznikající při kolizi.
* Spodní vnější prvky jsou navrženy tak, aby v případě čelního nárazu pomohly zabránit zatlačení předních kol do kabiny.
* Motory jsou uložené napříč a jejich rozměry jsou mimořádně kompaktní, čímž je vytvořen prostor pro pohyb motoru v motorovém prostoru v případě deformace přídě.
* Spodní příčné prvky, prahy a sloupky dveří mají velmi pevnou konstrukci a v případě kolize přispívají k maximální ochraně kabiny.
* Airbagy s dvoufázovým plněním, předpínače bezpečnostních pásů na všech čtyřech sedadlech, omezovače tahu předních pásů a bezpečnostní pedály pomáhají v případě nehody ochránit cestující ve vozidle.
* Sloupek řízení se kontrolovaným způsobem deformuje s cílem zajistit co nejefektivnější funkci airbagu.
* Systém ochrany proti bočnímu nárazu SIPS, boční airbagy a nafukovací clony přispívají k efektivní ochraně při bočním nárazu.
* Bezpečnostní konstrukce zádi byla navržena s využitím optimalizované kombinace různých druhů oceli, které zajišťují potřebnou pevnost a důsledně kontrolovanou deformaci v případě bočního nárazu.
* Zadní boční prvky jsou zkonstruovány tak, aby v případě srážky zezadu pohlcovaly většinu energie již v raných fázích nárazu.
* Palivová nádrž je umístěna na dobře chráněném místě před zadní nápravou.
* Přední sedadla jsou standardně vybavena systémem ochrany proti poranění krku WHIPS, který přispívá ke snížení rizika poranění krku.
* Jemně zaoblená konstrukce přídě a nízko umístěný spojler jsou zkonstruovány tak, aby snižovaly riziko poranění chodců a cyklistů.
(informace čerpané z internetu)
O INTERIÉRU
Skandinávský desig je velice příjemný, jednoduchý. Pro pár jedinců až nudný svou jednoduchostí. :-) Mně se však jeho vzhled líbí. I když je C30 malá, kompaktní, interiér je velice komfortní a může rovnat s většími automobily. (mám možnost porovnávat s XC 90, S80 a dalšími větčími vozy). Nejlepší věcí na interiéru jsou asi skvělá sedadla v provedení R-Design - kombinace bílé kůže a černé alcantry. Všechna čtyři ergonomicky tvarovaná sedadla umožňují správné a uvolněné sezení. Přední sedačky se snadno posouvají vpřed i vzad, čímž je zajištěn pohodlný přístup na zadní sedadla. I když koukám na lidi, jak dozadu nastupují, byl bych někdy rád za ty dvoje dveře navíc. Ke snadnému nástupu by měl přispět zkosený tvar B-sloupku, ale jak říkám, není to čtyřdveřák. Vzadu se nacházejí dvě samostatná sedadla a mezi nimi pro vyšší komfort sklopná loketní opěrka. Sedadla jsou posunuta mírně ke středu vozu, čímž se zvětšuje prostor a zlepšuje výhled vpřed. Toto řešení také umožnilo vytvoření velkých odkládacích prostor v bočních panelech a osoby sedící vzadu mohou snáze komunikovat námi vepředu sedícími. Zadní sedačky se dají sklápět, čímž se skvěle zpraktičnější auto. :-) Sklopení opěradel je přitom stejně snadné ze zavazadlového prostoru i z prostoru pro cestující. Černé koberečky R-Design s bílými okraji jsou celkem dobře mytelné. Můj už má vyšláplou patu u plynu, však jen jemně.
Přístrojová deska je příjemná, přehledná. Tenký středový panel považuji za velice povedený designový prvek. Nákladový prostor je malý, já však nepotřebuji žádný kombík a na delší cesty (třeba do hor) mám v plánu pořídit si střešní lišty spolu s "rakví". Pro zajištění příjemného prostředí v kabině je Volvo C30 standardně vybaveno klimatizací a pylovým filtrem. Můj vůz je také vybaven automatickou klimatizací, která udržuje v kabině konstantní zvolenou teplotu bez ohledu na změny teploty venku. U tohoto provedení je navíc možné nastavit teplotu odděleně pro pravou a levou stranu vozidla. Je zde také tzv. systém pro zkvalitnění vzduchu, který neustále sleduje obsah oxidu uhelnatého v nasávaném vzduchu, a pokud jeho množství překročí stanovenou hranici, uzavře přívod venkovního vzduchu do interiéru. (to jsem vyčetl)Systém navíc obsahuje aktivní uhlíkový filtr(něco jako cigarety :-)), jenž zabraňuje pronikání prachu, výfukových plynů, pylu a nepříjemných zápachů větracím systémem do interiéru. Jako alergik děkuji bohu za tento filtr, který mě chrání před pylem. Když jedete třeba za Avií, systém to pozná, ihned se uzavře a vy vevnitř necítíte vůbec nic, pokud tedy jako já nejezdíte často s otevřenýma okýnkama a vypnutou klimatizací... :-)
S autem jsem spokojený, skvěle sedí v zatáčkách, při parkování je opravdu mršné (i když je postaveno na podvozku většího bratříčka S40), design vozu je úžasný a v modré metalíze Orinoco Blue spolu s R-DESIGNem vypadá auto opravdu k světu. V tomto voze máte zaručeno, že se za vámi každý otočí. Jak říkají u Volva: C30 R-DESIGN se snaží sdělit velmi jednoduchou informaci - říká:,,Podívej se na mne!".
Silné stránky
* určitě design vozu
* pružný motor
* velikost vozu (při parkování :-)
* bezpečnost
* Volvo sedadla (velice pohodlná a vzhledově propracovaná)
* Soundsystém Dynaudio
* líbí se i policistům, takže místo aby mě nějak hodně kontrolovali, tak se vyptávají na auto. :) Ale samozřejmě né všichni. ;)
* "Dravý" design spolu s BI-Xenony... Člověk nemusí na dálnici tak často blikat. :-P Vtip.
Slabé stránky
* nastupování na zadní sedadla
* prostor pro nohy na zadních sedadlech
* praktičnost (ale to mne netíží)
* bílá kůže na sedačkách (už začíná blednout, musím na to sehnat nějaké přípravky)
* nemožnost vypnutí jakýchkoli bezpečnostních systémů. Jako student bych si chtěl občas na prázdném parkovišti něco užít, ale C30 mě prostě drží zkrátka. :-)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
HA! Auto mám již skoro 2 roky, tak to shrnu... Opravy? Srazil jsem srnku, náhradní díly byly celkem tučné, ale naštěstí mi v platbě pomohla pojišťovna. Auto bylo za pár dní opravené, opět krásné. Problém nastal při 25 500 najetých kilometrech. V podstatě mi odešel motor. V servisu jsem se dozvěděl, že to nebyla ani moje, ani chyba motoru samotného, ale že odešla svíčka v zapalování a to mělo za následek spoustu dalších nepříjemností (ucpal se katalyzátor, obrousily se pístní kroužky), takže bylo potřeba motor vyměnit. Odtahovka mi auto na měsíc odtáhla, nastěstí jsem zdarma dostal servisní vůz-Volvo S40 2.0D, diesel - smrdělo, chrochtalo a člověk musel pořád řadit. :-) No, ale co se dalo dělat. Po měsíci se mi C30 navrátila s prodlouženou zárukou na celé auto, poněvadž jsem ho měsíc vůbec neužíval. Bylo to seriózní.
Zaktualizování: Párkrát jsem se musel opět v servisu ukázat. Většinou kvůli vlastní blbosti... Výměna převodovky a spojky. Měl jsem k dispozici další dvě servisní auta: Volvo S40 2.4i a Volvo S60 D5, lahoda. :-) Jsem stále velice spokojen, uvidíme, jak to bude po záruce...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Přístup prodejce byl velice profesionální a vystupování příjemné. Nebylo to první auto, co jsme u něj koupili, mohu jedině doporučit!
Tuning?
Ne, opravdu ne.
Novinky v recenzi
Tak sem po pár letech něco málo přidám... :-)
Auto už mám tři a půl roku. Najeto téměř 100 000 km. Stav stále vynikající, vše šlape tak, jak má. Na autě neproběhlo moc změn, akorát jsem teď koupil nová kola - O.Z. Versilia. Názory se na ně dost liší. Já si ovšem myslím, že na auto celkem padnou a je to aspoň změna. Můžete sami posoudit z fotek. C30 jezdí a snad i jezdit dál bude, i když v budoucnu asi půjde z domu a nahradí jí nějaký zástupce rodiny AUDI. No, čas ukáže... ;-)
obnoveno..
Lehce pozměněn text, hlavně v oblasti "Zkušenosti se servisem" a především doplněna galerie...
Dneska jsem obnovil recenzi. Přidal jsem nějaké informace o interiéru, bezpečnosti a zavzpomínal jsem na auta, po kterých jsem spolu s C3O pokukoval... Check it ;-)
Vyzkoušel jsem jízdu z kopců na neutrál - po dvou dnech jsem na papírové spotřebě: 7.3l/100 km. Je to ale nudná jízda... Asi u toho dlouho nezůstane. :-)
Tak jsem se Žralokem najezdil už pět a půl tisíce kilometrů. "Už". POZNATKY za tyto 3 měsíce:
a) Mohu říci, že ze začátku byla řadící páka velice povolná, příjemně tuhá. Po asi měsíčním užívání začala tak trošku drhnout, šla špatně řadit dvojka a vůbec to bylo takové nepříjemné, kostrbaté řazení. Jednoho dne, když bylo venku hnusně a mokro jsem zajel s Volvíkem do lesa na takový plácek, kde se skladuje dřevo, je celý vyasfaltovaný a zkoušel jsem smyky, akceleraci a vůbec jsem tak všelijak blbnul. Později jsem zjistil, že jsem nechal zapnuté DSTC (vyrovnávací systém), takže jsem si býval mohl užít mnohem víc srandy. Ale to je vedlejší. Po této asi půl hodině blbnutí byla spojka opět jako dřív, vše šlo krásně plynule, nevím, čím to je. Od té doby se mi zase řadí krásně (no, krásně... jsem odchován na automatech a řadit se stále učim:-).
b) Auto jsem začal vytáčet do vyšších otáček a teprve teď jsem poznal, co v C30 dříme. Motor stále táhne, táhne a táhne! Předjíždění se stalo mojí oblíbenou činností. Táhne, táhne a papá a papá a papá... Ale to už je jiný poznatek.
c) Spotřeba. Naučil jsem se s autem už trošku "komunikovat" a spotřeba mi klesla téměř o 3 litry. Teď se oproti začátečním 12 litrům pohybuje kolem 9 - 10. Pod devět to nejde. Je hodně znát styl jízdy. Když auto týden honím, jezdím brzda plyn, spotřeba se nahýbá k 10,5 litru. Když ale týden jezdím lážo plážo, spotřeba je přijatelná, nějakých 9,5 litru na 100 kilometrů.
d) Poněvadž máme doma studnu, musím šetřit s vodou, takže Volvík je teď v poslední době hoodně nemytý. Mám v plánu vyzkoušet ruční myčku, ale nevím, jak na to bude čas. Zjistil jsem však, že když umyji kola, a zadní okno, auto vypadá hned jinak. Možná by stačíly jen ty kola, ale zase pro výhled je lepší vzít i ten zadek. :-) Ale to je takový vedlejší poznatek...
Dále mě nic moc nenapadá, uvidí se při dalších najetých kilometrech. ;-)
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Volvo C30 2.0
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy značky Volvo
-
Volvo C30 (2008) Majitel: g3.
Přidáno: 13.1.2016 49 Majitel 9.03 Uživatelé
-
Volvo C30 (2008) Majitel: Chobot
Přidáno: 6.12.2022 06 Majitel 8.52 Uživatelé
-
Volvo C30 (2007) Majitel: fabicz
Přidáno: 28.2.2009 108 Majitel 8.42 Uživatelé
-
Volvo V70 (1999) Majitel: element5
Přidáno: 28.12.2008 57910 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Volvo S40 (2005) Majitel: -SaS-
Přidáno: 14.6.2010 359 Majitel 9.92 Uživatelé