Recenze

9 Majitel

BMW řada 3 E90

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: 148× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21 BMW řada 3, foto 22 BMW řada 3, foto 23 BMW řada 3, foto 24 BMW řada 3, foto 25 BMW řada 3, foto 26
 

Technické info

Přezdívka auta BMW 325 Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:61000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2497 výkon [kW]: 160 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.6 maximální rychlost [km/h]: 245 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.6

Popis vozu

Asi jsem to musel zkusit. Rok a nějaké drobné jsem brázdil zejména středoevropské silnice v Audi A4 Avant 1,9 TDI 96 kW. Za ten společný rok jsem nenarazil na jediný vážnější problém, k turbodmychadlu jsem se choval šetrně, motor jsem nechával prohřát, pravidelně navštěvoval servis a vůbec dělal vše proto, aby mě A4 vždy dovezla tam, kam jsem potřeboval. Problém ovšem spočíval v tom, že šetrné zacházení ve spojení s přeposilovaným řízením, houpavou charakteristikou, malým využitelným rozsahem otáček motoru přerostlo v nudu. A4 je podle mého názoru výborné auto, komfortní, dobře zpracované, ale s 1,9 TDI hrozně nudné. Není to nic, na co bych přišel včera, ale člověk někdy potřebuje čas, aby si uspořádal myšlenky a rozhodl se, kudy dál. Co se týče auta, padlo tohle zásadní rozhodnutí v průběhu Vánoc 2007. Chtěl jsem změnu, chtěl jsem auto, které mě bude bavit, ale zároveň jsem musel sledovat další hlediska, která souvisejí s mou prací, osobní situací atd. Dobře jsem si pamatoval test BMW 325i z roku 2005 a tehdejší rozpoložení. Když jsem kupoval A4, byla myšlenka na jeho vlastnictví utopie, v prosinci 2007 se o tom dalo uvažovat. Tak jsem uvažoval. Asi patnáct minut. Po čtvrt hodině jsem zasedl za počítač a začal rozesílat e-maily na západní světové strany. Trvalo asi dva týdny než jsem narazil na vhodný kus. Výbava nad očekávání (navigace, automatická klimatizace, CD měnič, sportovní vyhřívané sedačky, šestistupňová manuální převodovka, elektrické ovládání oken, střešní okno atd.), přístup německého prodejce vynikající. Požádal jsem o pomoc kamaráda, neb s angličtinou jsem nepochodil a začal telefonovat. Dalo nám to oběma zabrat, ale nakonec jsme vyřešili na dálku všechny formality a vyslali spěšného posla. O dva dny později složil před domem auto, které uvnitř vonělo novotou. Víc si toho nepamatuji. Omdlel jsem :) Ne, dělám si legraci. Během víkendu jsem projezdil dvě nádrže a přemýšlel, co bude až benzin nebude. Taková škoda. Třeba to nakonec dobře dopadne. Tolik krátký příběh o pořízení. Jdeme dál.

Silné stránky

Zatím rozhodně převažují a upřímně nepředpokládám, že se na tom v brzké době něco změní. Je těžké vybrat ze všech těch předností tu největší, i když "profesionální" majitelé BMW tvrdí, že E90 není tak dobrá, jak očekávali, a někteří raději zůstali věrní E46. Nebudu říkat tak, ani tak, mám tady hodnotit svou trojku, tedy E90, Takže motor. Nechtěl jsem diesel, nechtěl jsem čtyřválec, chtěl jsem si zachovat možnost jezdit s rozumnou spotřebou. Řešení - BMW 325i. Šestiválec se 160 kW, zdvihovým objemem 2,5 litru a nádherným zvukem. Kvůli tomuhle motoru si užívám každé nastartování, kvůli tomuhle motoru jezdím domů oklikou, kvůli tomuhle motoru držím otáčky hodně vysoko. V nízkých otáčkách o něm nevíte, hezky si tam podélně uložený v motorovém prostoru povídá sám pro sebe a dělá jízdu akusticky dokonalou. Když mu dáte, začne tak krásně zpívat, že nechcete, aby přestal. Upřímně, snesl bych, aby zpíval hlasitěji, někdy se mi zdá až příliš kultivovaný, příliš nesmělý. Výkon? Pro mě naprosto dostačující a hlavně vydolovaný z atmosféricky plněného motoru. Nemám nic proti turbomotorům, ale tak krásně lineární nárůst výkonu, kde se nemusíte trefovat do žádné prodlevy, mezery apod. se vám hrozně rychle dostane pod kůži. Když chci víc výkonu, prostě podřadím, podržím otáčky a jdu nohou na plynový pedál. Krása. Otázka, resp. odpověď na spotřebu mnohé překvapí. Je těžké hovořit o dlouhodobé zkušenosti, ale za těch pár týdnů, co trojku mám, se pohybuji mezi 8 a 9 litry. Dálnici končím s 8,3 litry, město si žádá kolem 9 litrů. Další silná stránka - podvozek a řízení. Podvozky od BMW jsem kdysi chtěl označit za osmý div světa, ale raději jsem držel jazyk za zuby, aby někdo nevřískal, že nadržuji BMW. Teď jsem si zase potvrdil, že BMW umí naladit podvozek tak, že auto přisaje k vozovce a přitom výborně tlumí nerovnosti. Moje 325i je tuhá, není to komfortní houpavé auto jako A4, ale v té své tuhosti opravdu skvěle žehlí nerovnosti. Rázy od kol? Kdepak. V tomhle jsou mnichovští fakt mistři. S touto oblastí souvisí i karoserie. Je úžasné, že ačkoliv se dveře dovírají s rezonancí plechů, karoserie má pevnost diamantu. V zatáčkách nebo na nerovnostech se trojka absolutně nekroutí, je prostě nedobytná. Ani se mi nechce ve výčtu silných stránek pokračovat, ale ono si to BMW zaslouží. Zpětná vazba od volantu - z mého pohledu fantastická, i přítelkyně si zvyká. Zvyká si na tuhé řízení s minimalistickým účinkem posilovače. Ona ale BMW ráda, takže si zvyká bez odmlouvání. Zatím mám pozitivní zkušenost i s brzdami.

Slabé stránky

Vyloženou slabinu jsem zatím neobjevil, někomu opravdu může vadit tuhé řízení, v tom případě ovšem asi nepřijde na chuť ani celé modelové řadě, neboť jejím nevyřčeným životním mottem je - zábava pro všední den. Tím myslím, že se budete těšit na to, až přijde ráno a pojedete do práce a počítat hodiny do konce pracovní doby, protože vás bude čekat cesta domů. Za slabou stránku můžete pochopitelně považovat i pohon zadních kol, což jsem na vlastní kůži pocítil uplynulý víkend. Chtěl jsem na hory, ale podmínky prakticky vylučovaly cestu v 325i. Nakonec jsem zůstal pod kopcem a šlapal nahoru pěšky. No co, procházka neuškodí. I tady ovšem platí, kdo nechce zadokolku, má volbu v čtyřkolce, mimo BMW i předokolce. U BMW 3 vás samozřejmě čeká vynikající rozložení hmotnosti a fantastická přilnavost, kteréžto vlastnosti dobře eliminují vrozenou přetáčivost. Osobně si na každodenní provozování zadokolky zvykám, ale den za dnem mě to baví víc a víc.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Mám auta rád, mám k nim vztah a totéž požaduji od mechanika. Naštěstí jsem vyrostl vedle Radka, kterého považuji za člověka se zlatýma rukama a talentem od Boha. Radkovi to nejen montuje, ale i pálí a na lepší kombinaci těžko narazíte. Když mu předávám auto, vím, že se vrátí ve stavu, v jakém jej chci mít. S Audi si hrál, ale s BMW se mazlí. Takže touto cestou - díky. Co se týče oprav, provedl jsem preventivně všechny provozní výměny. Vyměnil jsem olej, nechal vyměnit zadní brzdové desky, poladit ruční brzdu, která ale vůbec nedržela, vyměnit filtry, brzdovou kapalinu a další drobnosti. Na ničem jsem nešetřil, nevyplatí se to. V rámci seznamovacího večírku jsem nechal i vyčistit interiér, přestože to ani nepotřeboval a ošetřit lak. Jelikož jsem dostal dvě sady totožných litých kol, rozhodl jsem se jednu sadu úplně nových litých disků včetně pneumatik prodat a sehnat na letní sezónu kola 17palcová. Už mám vybráno a upřímně se hodně těším, až jaro vyrazí dveře a vtrhne do ČR.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jak jsem psal v úvodu. Vynikající zkušenost s německým prodejcem, asi mám velké štěstí. Pán mluvil pravdu a nic než pravdu, takže mám jasno v tom, kde budu jezdit na nákupy i v budoucnu.

 

Novinky v recenzi

24.2.2009 09:19

Sbohem 325i

Rád bych se touto formou oficiálně rozloučil se svým v tuto chvíli už minulým vozem. Prožil jsem s BMW 325i krásný rok a musím při pohledu zpátky znovu smeknout před jeho kvalitami. Na střední třídu a ve srovnání např. s novým Audi A4 je to auto velmi kompaktní a vůbec se nestydím říct malé. Tento "handicap" ovšem vyvažuje úžasným podvozkem, skvělou odezvou od řízení, fantastickým motorem a třeba i výbornou spotřebou (na danou objemovou kategorii). Během našeho společného soužití se nevyskytl jediný problém a já věřím, že bude 325i stejně dobře sloužit svému novému majiteli. Začínám se stále více utvrzovat v tom, že benzínový motor v BMW je nejlepší volba. I proto můj nový civilní/pracovní vůz téže značky pohání zase benzinový motor. Trochu větší a silnější, ale je to stále benzin. Tuto recenzi uchovám na Moje.auto.cz po potřeby všech potenciálních zájemců o BMW 325i E90.

12.1.2009 00:00

Jenom kratičká novinka pro případné zájemce o příjemné, komfortní a podle chuti i adrenalinové svezení. Moje 325i je na prodej. Stav je vynikající, servis brzd, kapalin, filtrů atd. proveden před asi šesti měsíci. Ceny atd. zde - http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6882220

16.4.2008 00:00

Na tento okamžik se asi těší hodně řidičů, kterým záleží na tom, jak jejich auto vypadá a jak se chová. Přezul jsem. Větší kola, v tomto případě 17palcová v designu nové BMW M5, mají dvojí efekt. Za prvé dodala trojce šmrnc, za druhé zlepšila držení stopy v zatáčkách a adhezi. Možná až příliš. Trochu si zvykám na to, že trojka na sedmnáctkách trochu více poskakuje a trochu méně si rozumí s příčnými nerovnostmi. Jízda se dokáže na zalátané silnici proměnit skutečně v utrpení, pokud člověk začne přemýšlet nad tím, co asi nápravy právě prožívají. Na D1 jsem si raději hodně zesílil rádio, abych to rytmické bušení panelů do mého podvozku překřičel. Na druhou stranu, pokud natrefím na opravený úsek s hezkým asfaltem, je to slast, slast a ještě jednou slast. Mám dokonce problém donutit záď uhnout do boku, začíná mi na to scházet výkon. Že bych přidal? No uvidíme. Každopádně s designem i chováním jsem spokojen, nové Bridgestony se zatím jeví jako dobrá volba.

8.3.2008 00:00

Vybíral jsem letní kola vybíral a nakonec jsem vybral. Pro zachování fyzického a psychického zdraví nepůjdu dále než do 17palcových kol. Měl jsem spadeno na jedna kola originální, ale nakonec jsem zvolil kola neoriginální, leč kvalitní a v designu podobném a snad dokonce malinko lepším než u originálních kol. V galerii přidávám náhledy, pokud máte někdo nějaký lepší tip, budu za něj velmi rád, koupeno ještě nemám.


Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 E90

Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Dávám osmičku, ta však zatím nemá velkou vypovídací hodnotu. Auto mám velmi krátce. Vraťte se za rok a uvidíte, zda šlo hodnocení nahoru nebo dolů.

praktičnost
8

Je to pouze o tom, jakým pohledem se na BMW 3 díváte. Jsem s přítelkyní, zatím bezdětný. Z mého pohledu dostačující velikost kufru a místo uvnitř. V rámci celé střední třídy - asi mírný nadprůměr.

prostornost
8

Viz. komentář k praktičnosti. Mně místo stačí, což ovšem neznamená, že tomu tak bude i za rok nebo dva. Potřeby člověka se mění s životní etapou, situací.

jízdní vlastnosti
10

Tak k tomu asi není co dodávat. Fantastické držení stopy, stejně dobrá odezva od řízení, synchronizace pedálů, muzikální motor, tlumení nerovností.

jízdní komfort
8

Znám komfortnější auta, a to i ve střední třídě. Kdo hledá super žehličku na nerovnosti, ať hledá dál, kdo chce auto sportovně laděné a pohodlné, může s hledáním přestat.

provozní náklady
8

Golf s 1,6 to není. Stojí benzín, stojí povinné ručení, stojí havarijní pojištění, stojí náhradní díly. Když ji ale milujete, není co řešit, že?

náhradní díly
8

Zatím jsem toho mnoho neplatil a doufám, že ani nebudu muset. Díly nejsou levné, ale na podobné cenové relace jsem zvyklý z A4.

výkon motoru
9

A opět. Kdo byl zvyklý na výkon 200 kW, bude mu 160 kW málo. Kdo si zamiloval tahání turbodmychadla, bude se mu zdát 2,5 litrový šestiválec slabý. Stačí ale podřadit, a je to doma.

spotřeba
9

Na daný počet válců, objem a výkon rozhodně solidní a spíše velmi dobrá. Když se člověk drží na uzdě, může jezdit za 8,7 litru. Nevím jak vy, ale znám čtyřválce bez turba, které papají víc.

hlučnost motoru
10

V nízkých otáčkách ticho, ve vysokých krásný zvonivý zvuk, takže jednoznačně za 10.

kvalita sedadel
10

Zdědil jsem příplatkové sportovní sedačky, které vřele doporučuji. Výborně drží tělo a jsou komfortní i na dlouhých trasách.

brzdy
8

Dostatečně ostré, nevadnoucí. Po instalaci nových brzdových desek si potřebují sednout, ale až si sednou, sednu si i já.

zavazadlový prostor
9

Vstupní otvor nic moc, objem stačí. Na mé potřeby ovšem dostačující i celkově.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…