Recenze
Land Rover Range Rover 4,6 HSE
Technické info
Přezdívka auta Ram Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:341900 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 4554 výkon [kW]: 168 / 192 * kroutící moment [Nm]: 379 / 385 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 / 7.8 * maximální rychlost [km/h]: 195 / 220 * počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 15.6 / 12.4 *
Popis vozu
Naplňuje své poslání luxusního vozu v nadčasovém měřítku. Výtečná výbava spojená s vysokou průchodností téměř jakéhokoliv terénu zajistí naprostou spokojenost jak při cestě po dálnici, tak při brodění se řekou.
Za tu dobu, co ho vlastním, jsem s ním projel mnoho kilometrů nejen na silnici, ale i v pomšrně horším terénu mimo jakékoli cesty. Mnohokrát jsem ocenil, že při dlouhé koloně na dálnici je možné z ni poměrně snadno sjet a objet ji kolem po poli či se tak připojit na nedalekou silnici.
Tento rok byly kompletně vyměněny měchy EASu, tlumiče i brzná soustava. Vůz nádherně drží stopu i na vyjetých kolejích, při silném náklonu, kompenzuje výmoly, idyž to CD měniči očividně nestačí. EAS vdrží nafouknutej i několik týdnů bez dofukování, opravdu šetří baterii.
Originál dešťový senzor a parkovací počítač jsou výbornými doplňky pro usnadnění dlouhé jízdy. Tempomat
Do desky jsem nechal zabudovat GPS navigaci Garmin Nüvi 660T, takže odpadl problém s navigací. Zároveň je možnost přes radio ladit hudbu z GPS, není to sice nic moc, ale hraje.
Vráceno originál Harman&Kardon rádio, příde mi lepší než to, co je v Anniversary Edition, má víc tlačítek a funkcí, ale co se už dá dělat, že. Zvuk je krásný, čistý, musel sem ale vyměnit výškový repračky ve sloupcích u řidiče a spolujezdce (ks á 250 vč. poštovné z UK, originál, nový) - pískaly. Sub je mnohem utlumenější než bych čekal, bassy přesto docela ujdou, mohly by být živější. Dyž si pustim klasickou hudbu, je občas trošku mrtvá mno. CD changer na 6 CD funguje jak má, taky je totiž zcela nový (2500 vč. poštovné, opět z UK), na větších výmolech nebo kolejích přeskakuje, nutno jet opravdu velmi obezřetně. Navigace i Handsfree (originál) jsem nechal zapojit do rádia, což jak se ukázalo je díky konektoru ze Stualarmu docela snadný. Jen když telefonuji a začne do toho mluvit GPS, oba výstupy se spojí, krapet nepříjemné. Tempomat je poplatný své době. Docela škube při přejíždění kopců a mnohdy až zbytečně a nepříjemně akceleruje při silném klesání. Pravděpodobně by stačilo přehrát fw z vyšší verze (tempomaty jsou až na rozdělení táhel technicky stejné), ale to A.M.T. odmítá provést.
Silné stránky
Na svůj věk výborně vybavené vozidlo, motor obdařený slušným výkonem a (pokud je řidič šikovný) nízskou spotřebou.
Hlavní silnou stránkou je motor, který s minimální údržbou dokáže vydžet i tři roky bez zaváhání. U podobně starého auta může dojít k průsakům, či únikům oleje, což je snadno odstranitelná závada (vpodstatě řidič zvládne sám), popřípadně k lehké korozi, kterou je opravdu netřeba se znepokojovat.
Pokud nevěříte tomu, že některá SUV jsou odolnější či bezpečnější než jiná, nekamionová, vozidla, pak uvěřte. Se svým mazlem jsem prošel, ač nezaviněně, několika karamboly a nikdy jsem neměl vyšší škodu, než poškrábaný lak, či lehce ohnuté berany (opět si lépe vybavený řidič opraví sám). Nemyslím tím teď setkání se škodovkou, ale s kamionem DAF 85XF a mně neznámým typem MANu.
Elektronika je na svoji dobu valmi dobře postavena, ukostřená i rozvedená, sice občas blikne chybová kontrolka ABS (ačkoli ABS funguje skvěle), ale nikdy s elektronikou problemy nebyly.
Pokud se podíváme na podvozek, všimneme si lehké povrchové koroze, u podobných vozidel zcela běžné, která nemá na provozování vozidla vůbec žádný vliv. Pokud za jízdy slyšíte vrzáí, či pískání, je dobré spoje mezi konstrukcí a plechama lehce promazat zbytekem oleje. Samotný rám přežije naprosto vše, od špatných cest, po nárazy drolících se kamenů, občasné usednutí i samtam neviditelné kameny v řece.
Slabé stránky
Dnešní řidič bude možná postrádat navigaci, zadní sedadla by též mohla být vyhřívaná, ikdyž to je spíše pro ty, kdo je používají.
Dále mi chybí v terénu možnost vypnout ABS a TC...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Pravidelné prohlídky prováděl servis v Lahovicích - výborné zkušenosti.
Opravy prováděny v AMT - doposud zkušeností výborné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
V době, kdy jsem vozidlo kupoval, bylo bourané (poškozené přední dveře u řidiče) a jak jsem se i brzo dozvěděl, autobazar Offroadland krachoval. Naštěstí se mi od nich auto podařilo získat bez problémů... Tuším že bazar je dál provozován, ale pod novým majitelem.
Tuning
Prováděl minulý majitel v Německu, je plně homologován a prováděn s citem.
Upráva algorytmů - snížena spotřeba, zároveň ovšem nabyl i výkon o 24kW
Novinky v recenzi
Obědnány chromové kliky, vypouštěč otevírání zadního vstupu. Vše originál samozřejmě. Vráceno originál rádio, upravím údaje o audiu bo vše hraje jak má. Začala trošku vrzat zadní náprava, budu muset promazat. Kardan trošku hrká, po utažení šroubů vše jak má být.
Opraveno protékání oleje, vyměněny konečně zadní zveře po nárazu kamionu, vyčištěn vnitřek a teď se chystám na GO motoru...
Díky srazu sem zase začal přemýšlet o kitu sání a výfukovym svodu. Pokud to vyjde rozumně, tak du do toho:-) Díky za tip:-)
Proč nenakupovat ve Švýcarech...
Na ebay motors sem narazil na pěknýho, levnýho Chargera SRT z Švýcarska, přes autobazar, prodejce přímo je soukromník. Autobazar jaksi ve snaze si přivydělat, prohodil SRT V8 za SXT V6 včetně fotek a předvedení jiného vozu (zajímavé, že). Po výměně asi 20 emailu sice uznali chybu - prý nějaký jejich neschopný pracovník - a umožnili mi odstoupit od koupě. Sice sem pořád na vážkach, bo i na SXT to vyjde velice levně... Si to etě nechám projít hlavou a pošlu chudáka kamaráda omrknout i to druhý auto...
Tak přibyl nový čelní rám se světýlkama. Zároveň je objednana mula na strechu a mriz do kufru na psa...
Našel jsem prima vrakárnu, takže koupenej přední rám (krásnej, jako novej), světla, plánuju i 18'' kola Hurricane od stejnýho prodejce. Navíc se objevila nutnost zadní klece na psíka:o)) Mno autí bude mít předčasný vánoce... Po 8.12. přibudou fotečky...
Výsledek dnešního dne - až ho v pátek dostanu od AMT zpět, okamžitě přehodím nejspíš přední rám (přibude se světlama a s novým nátěrem - dnes jsem) - doufám jen, že ten o kterým jsem se bavil je ten samý co potřebuju, jaksi prodávající byl lehce zmaten... No a už jen vklepat, přestříkat, přebrousit lak a bude autí jako nový:o) Doufám, že tak vydrží co nejdéle:o)
Tak díky těm, co zakázali přední rámy... až je dostanu do ruky tak. A to sem chtěl zpatky rovný berany jenom...
Jinak rozpočet na díly nevypadá nijak špatně, právě naopak. Doufám, že se cena udrží v rozumných mezích...
Umyto, vycisteno... kuju Elí;o)
Takže vzhledem k tomu, že jsem dostal po bouračce peníze od pojišťovny, plánuju mimo opravy dveří a výměny spodního stupátka i plnou výměnu předního rámu (pomačkanej od minulýho majitele) s přídavnýma světýlkama... Docela se na to těším a fotky přidám
Přidat názorDiskuse: Land Rover Range Rover 4,6 HSE
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy značky Land Rover
-
Land Rover Range Rover (2003) Majitel: Dylan McKay
Přidáno: 18.2.2007 1696710 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Land Rover Range Rover (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.2.2009 8210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Land Rover Range Rover (2010) Majitel: bandalup
Přidáno: 22.11.2012 479 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Land Rover Series IIa (1964) Majitel: sybokcz
Přidáno: 31.5.2012 1410 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Land Rover Range Rover Sport (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.7.2008 5210 Majitel 9.90 Uživatelé