Recenze

elpe69 (muž 55 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Seat Leon 1,6-16V Emocion

9.79 Uživatelé

Hodnoceno: 54× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1 Seat Leon, foto 2 Seat Leon, foto 3 Seat Leon, foto 4 Seat Leon, foto 5 Seat Leon, foto 6 Seat Leon, foto 7 Seat Leon, foto 8
Seat Leon, foto 9 Seat Leon, foto 10 Seat Leon, foto 11 Seat Leon, foto 12 Seat Leon, foto 13 Seat Leon, foto 14 Seat Leon, foto 15 Seat Leon, foto 16 Seat Leon, foto 17 Seat Leon, foto 18 Seat Leon, foto 19 Seat Leon, foto 20 Seat Leon, foto 21 Seat Leon, foto 22 Seat Leon, foto 23 Seat Leon, foto 24 Seat Leon, foto 25 Seat Leon, foto 26
 

Technické info

Přezdívka auta Leosh Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:50000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 148 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.8

Popis vozu

Jak jsem k Leoshovi přišel
Původně ten den kdy jsem koupil Leoše jsem jel vlastně pro úplně jiné auti a to VW Golf IV. Měl být jako náhrada za "golfíka", kterého jsem ve stodeseti poslal přes střechu mezi stromy. Ještě ten den večer jsem sedl ke compíku a na netu hledal nové auti, trvalo měsíc než jsem konečně objevil novou GIV, ale zrovna ten den i Leona. Jelikož jsem měl ale dobré zkušenosti s VW Golfem IV tak bylo rozhodnuto. Den předem jsem si zakoupil lístek na vlak do Třebíče kde se "golfík" nacházel. Cestou z nádraží mi volal pan ze Znojma, že ten Seat Leon stojí alespoň za zhlédnutí a dodal pár info co na netu nebylo, tím mi zasadil do hlavy pěkneho brouka. Ráno jsem vstanul a zapůjčeným "džundajem" mého švagra dojel na nádraží stále přesvědčen, že GOLF je prostě GOLF. Jenže červík v hlavě hlodal a hlodal a jelikož vlak do Třebíče jel přes Brno tož jsem v Brně vystoupil a přestoupil na busík do Znojma s tím, že za podívání nic nedám a ze Znojma se hravě potom dostanu do Třebíče.
OMYL, po kompletní prohlídce Leona a nekonečně dlouhé zkušební jízdě bylo rozhodnuto, do Třebíče se NEJEDE.
Seat Leon lze chápat jako dynamičtěji střižený Volkswagen Golf za méně peněz. Analogie s Golfem samozřejmě není čistě náhodná, neboť také Leon stanul na oblíbené podlahové plošině, kterou využívala svého času celá škála vozů koncernu VW Group od Škody Octavie po Audi A3.
Konečně se dostáváme k popisu vozu :-)
Leosh měl při koupi stav nového auta. Najeto 50tisíc, interiér ještě voněl novotou :-))

Nové v ČR, 1. majitel
Servisní knížka: Ano
Výbava
Posilovač řízení:Ano
Airbagy:4x
El. řízení podvozku:ABS
Centrální zamykání:Ano, na dálkové ovládání
El. ovládání oken: Ano, 2x
El. ovládání zrcátek:Ne
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:Ano, mech.
Stavitelný volant:Ano, výškově i podélně
Zadní opěradla:Dělená, sklopná
Tempomat:Ne
Klimatizace:Ano, mech.
Autorádio:Ano, na kazety
Přední mlhová světla:Ano
Nárazníky v barvě vozu:Ano
Litá kola:Ano
Palubní počítač:Ne
Další výbava:volant obšitý kůži a navíc sedačky z modelu Top-Sport

Zde výpis dle vin kódu:
X1F = Prodejní program česká Republika
B0A = Sada dílů bez specifických předpisů země určení
D3H = 4válcový zážehový motor 1,6l/77kW 16V MPI, EU4/D4 Agregát: T27/TL0
G0C = 5-ti stupňová mechanická převodovka
1AC = Antiblokovací systém ABS
8GD = Alternátor 90A
J1L = Baterie 280A (60Ah)
CU8 = Disk z lehké slitiny 6J x 15 "Martinet"
H6S = Pneumatiky 195/65 R15 V
1G2 = Ocelový rezervní disk s jízdním obutím
1NL = Se zakrytím pro kola z lehké slitiny
8YD = Rádio – střední třída
8L3 = Střešní anténa
8RE = 4 reproduktory (pasivní)
8EE = Hlavní světlomety s dvojitou xenonovou technikou pro levostranný provoz
8WD = Mlhové přední světlomety (integrovaný)
8TF = Koncová mlhová světla vlevo i vpravo
Q4H = Sport-komfortní sedadla vpředu
2PX = Kožený sportovní volant
6SC = Potah podlahy zavazadlového prostoru z plyšové tkaniny se sestřiženým vláknem
2E7 = Podvozek 17" s Nápravníci
5J5 = Zadní spoiler v barvě vozu
5SL = Vnější zpětné zrcátko vlevo, asferické
5RQ = Zpětné zrcátko vpravo, konvexní
QG0 = Bez prodlouženého servisního intervalu
0GG = Exhalační předpis EU4

Silné stránky

Na svou třídu prostorný interier (teda mimo prostoru v zadu, ale tam nesedím).
Dobrý podvozek a při použití 17´´ kol jede v zatáčkach jak po kolejích.
Super brzdy, které při zahřáti nevadnou.
Sedačky mají perfektní boční vedení.

Slabé stránky

Motor 1,6-16V se musí pro svižnější jízdu více vytáčet. Do 3000ot/min je kapku línej.
Spotřeba při svižnější jízdě hodně přes 8 :-((
Chcete-li napájet telefon nebo navigační přístroj, budete muset jezdit s vyklopeným popelníkem, který navíc zhorší přístup ke schránce před řadicí pákou.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

září 09´- v 99200km odešli na věčnost obě přední ložiska, provedena výměna a jede se dál
březen 09´- Proveden velký servis, tj. : výměna oleje + ostatních kapalin + komplet rozvody včetně vodní pumpy (stav 90tis km).

3.4.08´- Těsně před pravidelným servisem začalo "lupat" na přední nápravě. Prvně to vypadalo na vadný vnitřní homokinetický kloub. Při opravě se zjistilo, že JEN praskla segerka, která kineťák drží na poloose a tím vznikla vůle. Dále v rámci pravidelného servisu provedena výměna zapal.svíček, zadních brzdových desek a také se konečně opravil výfuk (výměna vlnovce + zavaření objímky). Vše provedl LK Centrum Bohumín - Drátovny a můžu všem doporučit!!!
23.10.07´- Tak první problém a hned zdvojený, ale jen maličkosti (snad).
1. Začala svítit kontrolka EPC. Tož jsem bádal čím to, jelikož auti jelo normálně žáden problém nevykazovalo. Na netu jsem zjistil, že to může býti způsobeno vadným brzdovým spínačem nebo nesvitíci žárovkou. Druhá možnost se zdála jednodušší, ale žárovky svítily všechny. Tak jsem vymontoval brzdový snímač koukl na něj, lehce očistil kontakty a namontoval zpět. Kontrolka zhasla, ale nevím nevím zda jsem problém teda odborně vyřešil. Pro jistotu jsem zkoušel funkci brzd a ABS - vše funguje, takže snad OK.
2. Upadl výfuk, teda neupadl úplně. Jen povolil svar na prvním uchycením od motoru a výfuk spadl na spodní rameno přední nápravy a pěkně o něj rezonoval. Celkem pěknej zvuk :-) Zatím opraveno jen provizorně drátem než seženu někoho kdo má CéOčko a zavaří zpět tu upadlou objímku.
18.08.07´- Za 9 měsíců jsem s auti nalítal 16tisíc km a zatím bez poruch. Takže investice pouze do základního servisu tj. výměna oleje, filtrů a brzdovky, čištění klimi + preventivní kontrole mechanikem a přes VAG.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno PEMI CZ - s.r.o., Znojmo. Je to prodejce aut Mazda, ale Leoshe vykoupili na protiúčet. Přístup a jednání stéjne jako bych u nich koupil nové auti. Zkušební jízda neměla konce, ukončena až na mojí žádost. Prohlídka vozu u prodejce Seat dle mého výběru bez problému. Prostě ochota a vstřícnost na jedničku s * !!!

Všehochuť

červen 09´- Leosh se kapečku přikrčil k zemi a to díky pomoci pružin H&R o rovných -35mm. Hnedka auti na 17´´ kolech vypadá lépe už né jako Off road :-D
22.8.2007
Dovolená
Tak jsem s Leoshem úspěšně absolvoval letošní dovolenou do Řecka-Polychrona (poloostrov Chalkidiki-Kassandria) za 14dní najeto 3240Km (cesta jedním směrem 1500Km). Auti za celou dovču bez problému. Spotřeba od 7,2 až po max 8,5. Nejvíc dalo nádrží zabrat Maďarsko, perfektní dálnice přes celou zemi na které to svádí přitlačit pedál více k zemi :-)) Přes Srby a Makedonce jsem se musel dost držet, časté policejní hlídky s raderem (většinou ale měří pouze na úsecích s omezením). Přesto jedinou pokutu jsem platil právě v Srbsku a to, za přejetí dvojité plné čáry (jsem se jaksi nestihl zařadit z5 do pruhu po předjetí dvou kamiónů).
15.11.2006
Láska na první pohled, vlastně svezení. Je rozhodnuto Leosh je NÁŠ

 

Novinky v recenzi

1.4.2013 16:36

Prodej

Aktualizace → jsem skoro na tyto stránky zapoměl a tak se skoro dvouročním zpožděním oznamuji, že Leosh byl po 4a1/2letech věrné služby poslán dále do světa. Ne proto, že by zlobil ale nastal čas pořídit si něco rychlejšího.
Zůstal jsem věren značce SEAT a Leona nahradila ALTEA FR :)

6.4.2008 00:00

Tak Leoš dostane na léto nové obutí, už jsou doma stačí jen nasadit. A jaké? Vredestein SPORTRAC3 205/50/17

24.2.2008 00:00

Tak jsem Leošovi vyměnil zadní stěrač za lepčí, terazky tam je FABIACKÝ.Hnedka to vypadá líp...

1.1.2008 00:00

Pod stromeček dostal Leoš opět něco na parádu a to ofuky předních oken.

8.9.2007 00:00

Tak jsem poslechl radu očního lékaře a Leošovi dopřál xenony :-D
15.3.2007
Leoš dostává první větší dárek - 17´´kola s pneu 225/45/17
24.12.2006
Leoš je zatím hodnej a tak zaslouží také nadílku od JEŽÍŠKA - sportovní pedály, bavlněný sport. filtr K&N


Přidat názorDiskuse: Seat Leon 1,6-16V Emocion

Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Seat Leon lze chápat jako dynamičtěji střižený Volkswagen Golf za méně peněz.

praktičnost
9

Hned po usednutí za volant poznáte, že designéři vozu chtěli vtisknout sportovní charakter. Tříramenný volant má sice celkem velký průměr, ale jeho věnec je dostatečně tlustý a jeho kožený potah je prošíván červenou nití.

prostornost
9
jízdní vlastnosti
9

Na 17´´ super drží stopu, ale jako daň si to vybíra ve spotřebě.

jízdní komfort
9

Pérování není laděno nijak tvrdě, takže rázy od vozovky se k posádce příliš nepřenášejí.Ani opakované příčné nerovnosti v zatáčce jednoduchou klikovou zadní nápravu nerozhodí.

provozní náklady
8

Zatím Leoš papká jen benzín doufám, že mu to vydrží.

náhradní díly
8

Zatím nebylo třeba, mimo stěračů.

výkon motoru
6

Motor naskakuje snadno a bez nepříjemných pazvuků, ale po chladné noci se mu zprvu nechce příliš spolupracovat a v nižších otáčkách má tendeci dusit se. Po několika okamžicích mu však již není co vytknout.

spotřeba
6

mít lehčí nohu byla by možná lepčí

hlučnost motoru
8

V poho, není třeba se spolujezdcem na sebe křičet :-)

kvalita sedadel
10

Už při nastupování potěší rozměrné a doširoka se otevírající přední dveře. Přední sedadla jsou výrazně sportovně tvarována, sedáky jsou dlouhé a sedáky i opěradla mají výrazné boční vedení.

brzdy
10

Také bez výhrad.

zavazadlový prostor
8

Při vstupu do zavazadlového prostoru vás nejprve rozladí vysoká nákladová hrana, ale tím většina zklamání končí. „Kufr“ je hluboký, pod platem vysoký a jeho šířka je podběhy kol omezena jen nepatrně. Najdete zde kotevní oka pro síť.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…