Recenze

-SaS- (muž 33 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Volvo S40 T5

9,92 Uživatelé

Hodnoceno: 54× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo S40, foto 1 Volvo S40, foto 1 Volvo S40, foto 2 Volvo S40, foto 3 Volvo S40, foto 4 Volvo S40, foto 4 Volvo S40, foto 5 Volvo S40, foto 5
Volvo S40, foto 6 Volvo S40, foto 6 Volvo S40, foto 7 Volvo S40, foto 8 Volvo S40, foto 9 Volvo S40, foto 10 Volvo S40, foto 11 Volvo S40, foto 12 Volvo S40, foto 13 Volvo S40, foto 14 Volvo S40, foto 15 Volvo S40, foto 16 Volvo S40, foto 17 Volvo S40, foto 17 Volvo S40, foto 22 Volvo S40, foto 24 Volvo S40, foto 26 Volvo S40, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta T5 Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:182980 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2521 výkon [kW]: 162 / 195 * kroutící moment [Nm]: 320 / 390 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,8 / 6,1 * maximální rychlost [km/h]: 240 / 260 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 404 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,6

Popis vozu

Tak dámy a pánové zde je moje v pořadí druhá recenze na moje.auto.cz, tak se Vám snad bude líbit a pokud ne, klidně napište na čem bych měl zapracovat.

NĚCO MÁLO O ZNAČCE A VOZIDLE

Společnost Volvo byla založena roku 1926 ve švédském městě Götenburg jako odnož firmy na výrobu kuličkových ložisek. Slovo volvo pochází z latiny a znamená přibližně „já se valím“. První automobil pod značkou Volvo vyjel roku 1927, pojmenován „ÖV4“. Zkratka znamená „Öppen vagn „ otevřené auto a čtyřka značí 4-válcový motor. Kvůli drahému vývoji nových modelů, se společnost rozhodla prosadit nejdříve v kategorii nákladních vozidel a upevnit tak svou pozici na trhu. Motto automobilky „Volvo pro život“ vyjadřuje i všeobecné povědomí o spolehlivosti, trvanlivosti a bezpečnosti těchto severských vozů. Důraz na bezpečí pasažérů potvrzuje fakt, že Volvo je průkopníkem většiny bezpečnostních prvků montovaných do dnešních vozidel.

Volvo S40 je sedan, který měří téměř 4,5 m a spadá do střední třídy mezi vozy jako jsou Audi A4, BMW 3, Mazdu 6, Hondu Accord nebo VW Passat. Jedná se o model druhé generace, který se začal vyrábět od roku 2004 v Belgickém Ghentu. Souběžně s modelem S40 se vyrábí model V50, který je vlastně kombi.
Auto má bohužel jen přední pohon (FWD) v nabídce byla i verze s AWD. Na výběr byla jak manuální tak automatická převodovka, které Volvo říká Geartronic.

Rozměry: Délka: 4468 mm
Šířka: 1770 mm
Výška: 1452 mm
Rozvor náprav: 2640 mm
Rozchod kol vpředu: 1535 mm
Rozchod kol vzadu: 1531 mm
Počet dveří: 4
Počet míst: 5

Pohotovostní hmotnost: 1454 kg
Užitečná hmotnost: 476 kg

Brzdy přední: kotoučové s vnitřním chlazením
Brzdy zadní: kotoučové
Sériový rozměr pneu: 205/55 R 17 W

Druh paliva: Natural 95, Natural 98
Objem nádrže: 62 litrů
Emise CO2: 208 g/km

DŮVOD KOUPĚ

Předešlé auto přešlo pod patronát mladšího bratra, který ho začal dost využívat pro vlastní potřebu a mě se otevřela vrátka ke koupi něčeho nového. První náznak nahlodnutí se objevil již někdy v lednu, kdy jsem měl určitý finanční strop k nákupu vozu, jenže tento strop se několikrát výrazně navýšil a já pořád spekuloval nad tím co si pořídit.
Jenže to je vždy to nejhorší, když je člověk limitován rozpočtem. Původní myšlenka padla na BMW 320i/325i E46 po FL, zde mě štvala jedna věc, že ty auta ač jsou naprosto skvělá tak ať se to někomu líbí nebo ne, začínají být morálně zastaralá. S postupným navyšováním rozpočtu se vytvořila dosti nesourodá skupina favoritů, jako byla Audi A4 2.0 TFSI, BMW 120d, BMW 320d/320i e90, Ford Focus ST II, VW Golf V GTI a dokonce Škoda Octavia RS II. No a v hlavě se mě rodili i nějaký úlety o kterých se nebudu raději rozepisovat.
Tak, když byly vybrání potencionální kandidáti začal jsem je postupně vyřazovat. Nejprve přišli na řadu naftový motory páč jsem s nimi v životě najezdil všeho všudy 1000 km a prostě mě nějak nesedly. Pak jsem vyškrtl Audi protože tu znaku moc nemusím i když dělá super auta, Golf GTI a Focus ST vypadli z důvodu toho, že to jsou hatchbacky dalším vyřazeným bylo i BMW 320i, páč to bylo prostě motorově slabé. Ze všech kandidátů zbyla Octavia RS, tak jsem si řekl, proč ne v modré metalíze vypadá dobře a nejede taky špatně, do toho se ale vložil otec, že si mám koupit něco více neobvyklého no a už jsem byl s rozumem v koncích a hledání mohlo začít nanovo. Chtěl jsem tedy ještě nějaký ten čas počkat a přišetřit si na BMW 325i E90 což je pro mě ideální auto, ale bez auta to už vážně nešlo dál a já se chopil činů.
Nechal jsem to pár dní ustát a začal jsem znova hledat na internetu a náhoda tomu chtěla, že jsem zabrouzdal na nabídku Volva. Koukám a hledám a najednou tam byla rozumná nabídka na S40 T5 říkám si fajn, Volva mám rád S40 se mě líbí a T5 není špatný motor. Druhý den jsme se na něho jeli podívat. Vše vypadalo, že je v pořádku no a asi po hodině rozmýšlení a prolézání a kontrole auta jsem zaplatil a vydal se k domovu s novým autem.

VÝBAVA

ABS a EBD, DSTC, čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy, SIPS, dvouose nastavitelný volant, elektricky nastavitelná, vyhřívaná zpětná zrcátka s ukazateli směru, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 17“kola z lehké slitiny, vnější zpětná zrcátka a nárazníky v barvě vozu, automatická dvouzónová klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederní opěrkou, zadní sedadla sklopná v poměru 60:40, elektrické ovládání bočních oken, kůží potažený volant a řadicí páka, zadní i přední středová opěrka s držáky nápojů, palubní počítač, tempomat, multifunkční volant, boční lišty v barvě vozu, mlhová světla, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou změnou odrazivosti a zabudovaným kompasem, sluneční roleta na zadních oknech, audiosystém High Performance.

INTERIÉR

Proti interiéru nemám jediného špatného slova i když se vždy najde nějaká drobnost. Podsvětlení přístrojové desky je světle do zelena což mě docela vyhovuje. Hrozně se mě líbí hliníková středová konzole, výborně se ovládá a je skvěle po ruce. Další věcí z které jsem unešený jsou sedačky, jsou dost pohodlné a doslova si v nich lebedím. Dále musím zmínit ticho a pocit bezpečí ve vozidle, které navozují masivní dveře. Aby té chvály nebylo málo, musím zmínit audiosoustavu, která sice není ta nejvyšší v nabídce se 12 reproduktory, ale i tak hraje myslím nadprůměrně v porovnání s konkurencí.
Na ředě je i nějaká ta kritika. V autě nejsou skoro žádné odkládací prostory do dveří se nedá dát téměř nic, prostor pod loketní opěrkou je tak maximálně na brýle a kapesníky a klasický prostor před spolujezdcem je vůbec titěrný stěží se mě tam vejdou doklady od auta a nějaká ta CD.

ŘÍZENÍ

První dojem je takový, že auto je tvrdé a v zatáčkách drží velice dobře jen je cítit ta větší váha na předku a bohužel přední pohon k tomu pocitu také moc nepřidá. Auto není tak hravé (však to se po Volvu ani moc nechce) jako tomu bylo u minulého auta, kde se s vhodnými pneumatikami dají dělat divy. Dá se říci asi to, že je nenuceně rychlé a předjíždění je s ním hračka. Problém spatřuji v tom, že se často přistihnu, že nechtěně jedu rychleji než si myslím, dodržovat 50 km/h v obci je opravdu dost těžké.

MOTOR

Je zde pětiválcový motor o objemu 2521 ccm, který, má v sobě zabudovanou 20V techniku a je dopovaný turbodmychadlem. Výkon je 162kw při 5000 ot/min. a nejvyšší točivý moment je 320Nm je v pásmu 1500 - 4800 ot/min.
Motor má diky svému obsahu a turbu dost síly již v 1500 ot/min. Je to trochu nezvyk, když jsem byl zvyklí z předchozího auta, že motor začíná chytat saze až někde za 3000 ot/min. Má skvělou tendenci akcelerovat na každý převodový stupeň.
Někdy mám problém s tím, že pomalu zapomínám řadit 5 a 6 převodový stupeň. Například v rychlosti okolo 100 km/h motor na 6ku točí necelé 2000 ot/min, když hodnoty porovnám s minulým autem, tak to ve 100 km/h točilo na 5ku téměř 3000 ot/min.
Motor se moc nehodí na nějaké to popojíždění po městě jeho přirozeným teritoriem jsou hlavně dálnice a silnice 1.kategorie.
Zrychlení z 0-100 km/h má dát auto za 6.8 což je docela nic neříkající údaj. Co jsem se dočetl, tak 0-160 km/h by měl dat za nějakých 16-17s. a 0-200 km/h bezpečně pod 30 s. Ty časy nejsou nějak fenomenální, ale v čem to auto je opravdu dobré je pružné zrychleni. Maximální rychlost jsem nezkoušel a myslím, že ani nebudu, ale reálných bude těch 240 km/h co je psáno v TP. Podle tachometru by to mohlo být tak 250 km/h, ale to nevím pouze spekuluji.

SPOTŘEBA

Dlouhodobá spotřeba se pohybuje na 7.6 litru Naturalu 95. Na takový objem a výkon je to překvapivě málo a proto se u toho pozastavím. Každý týden jezdím do Prahy za prací, to znamená v pondělí 90 km tam a v pátek 90km zpět plus nějaké to drobné jezdění po Praze, z toho 50% cesty tvoří dálnice D11 od Poděbrad. Pokud řídím dle limitů, to znamená okresky do 100, dálnice 130, Jižní spojka 80 mám vždy spotřebu hluboce pod 7 litrů. Další případ co mě napadá, cesta z Nového Bydžova do Pardubic. Výsledek při dodržování limitů, spotřeba pod 6 litrů. Rekord mám při cestě z Náchodu do Poděbrad, to si auto řeklo až o neuvěřitelnou spotřebu 5.3 litrů. Pokud se využívá výkon tohoto vozu, tak se dá bezpečně jezdit pod 8 litrů a to se rozhodně o nějaké brzdě provozu mluvit nedá. Párkrát jsem zkoušel, jakou bude mít auto spotřebu při využití veškerého výkonu a výsledek byl odběr 11.6 litrů, ale to bylo už opravdu na hradě, kdy rychlosti kolem 200 km/h nebyly žádnou výjimkou. Pokud to shrnu, za vděk této spotřebě dávám:
A) auto je předokolka
B) nemá automat
C) žiji v místě, kde téměř nemáme žádné kopce
D) něco málo pomohl srazit chip dle odhadu cca 0.5 l
E) díky výkonu od nízkých otáček není třeba motor neustále vytáčet
F) jezdím především delší cesty po kvalitních silnicích
G) velký vliv mají i použité pneu, rozdíl mezi zimním a letním obutím děla také cca 0.5 l, kdy zimní jsou úspornější z důvodu že jsou na plecháčích a tudíž jsou lehčí.


ZÁVĚR

Musím napsat, že jsem s autem zatím spokojen, aby taky ne když jsem přesedlal z úplně jiné kategorie. Doufám, že bude nějaký ten pátek věrně sloužit než ho vyměním za něco jiného.

Silné stránky

+ benzin
+ motor
+ zvuk motoru
+ zvuk audiosoustavy
+ vzhled
+ interiér
+ sedadla
+ spotřeba
+ bezpečnost
+ pohodlí a klid při vysokých rychlostech
+ tempomat

Slabé stránky

- málo odkládacích prostorů v interiéru
- chybí pořádný držák na nápoje
- chybí parkovací asistent
- nemá vyhřívané sedačky

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruch na voze bylo minimálně, vždy se jednalo spise o nějaká čidla, což je pouhá drobnost.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Myslím, že vše proběhlo bez problému.

 

Novinky v recenzi

31.7.2015 14:40

Prodej

Auto bude v nejbližších týdnech či měsících na prodej, nastává pomalu čas na změnu, jediným problémem je vybrat ten nejvhodnější vůz k mým potřebám a nárokům.

25.12.2012 02:25

Chip

Po dlouhé době lehce upraveny a aktualizovány základní informace o voze z důvodu změny výkonu...

14.6.2010 12:55

Fotky...

První série fotek není nic moc rozhodně na tom zapracuji, ale mám výron kotníku tak prosím o malé strpení.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Volvo S40 T5

Další vozy Volvo S40



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Výborná, jezdím s ním hlavně delší trasy a nikdy nezklamalo.

praktičnost
10

Pro mě je praktické až až.

prostornost
10

Nestěžuji si po předchozím autě je to docela skok.

jízdní vlastnosti
9

Vždy to muže být lepší.

jízdní komfort
9

Paráda hlavně na dlouhých cestách to auto neunavuje.

provozní náklady
9

Klasické věci, za posledních 50 tis. km prakticky jen olej, filtry, gumy, destičky a sem tam nějaká drobnost na podvozku.

náhradní díly
8

Běžné díly za hubičku se slevami co mám, originální díly jsou dražší, ale to asi nikoho nepřekvapí.

výkon motoru
9

Jsem spokojen, plný výkon motoru využiju opravdu jen málo kdy.

spotřeba
10

Na ten výkon co to má tak výborný.

hlučnost motoru
8

Není moc slyšet, až to je někdy na škodu.

kvalita sedadel
10

Sedadla jsou fakt dobrý na dlouhé cesty ideální.

brzdy
9

Myslím, že by mohli být i o něco ostřejší.

zavazadlový prostor
10

Nic v něm nevozím tak prostor neřeším.


Více o modeluVolvo S40 M (2004–dosud)
Volvo S80 2,9 - Jen to nejlepší ... Volvo S80 2,9 - Jen to nejlepší ...

Volvo konečně nahradilo již několik let přesluhující řadu…

Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd Volvo S40, V40 - Nizozemský Švéd

Volvo řady 40 je v prodeji již několik měsíců, přesto se…

 





Blesk.cz

Česká spořitelna vrací do Google Play aplikaci pro NFC platby mobilem. Přejmenovala se na Poketku

Česká spořitelna vrací do Google Play aplikaci pro…

Česká spořitelna (ČS) oznamuje návrat aplikace pro bezkontaktní placení mobilem přes NFC do marketu Google Play.…

Írán volá evropské velvyslance „na koberec“ kvůli krvavému útoku. A slibuje „hrozivou“ odpověď

Írán volá evropské velvyslance „na koberec“ kvůli…

Při sobotním útoku na vojenskou přehlídku ve městě Ahváz na jihozápadě Íránu zahynulo 29 lidí, včetně žen a…

 

iSport.cz

Buchtele o Spartě: Loni jsme byli špatní od začátku do konce. Teď je to jiné

Buchtele o Spartě: Loni jsme byli špatní od začátku…

První třetinu vyhráli na střely drtivě 19:3. I v dalších průběhu utkání pak dokázali být hráči Sparty dominantní…

SESTŘIHY: Boleslav vynulovala Brno, Litvínov dál válí. Slaví i Sparta

SESTŘIHY: Boleslav vynulovala Brno, Litvínov dál…

SOUHRN | Tipsport extraliga v neděli uzavřela druhý hrací týden svým 4. kolem. První body v sezoně vydolovala…

 

Reflex.cz

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo Humberto nebo fanatický jezuita Koniáš. Před sto lety se narodil herec Martin Růžek

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo…

Kazisvět šestý, z Boží vůle král, mocný panovník a hlava pomazaná. Tak se tituloval herec Martin Růžek v jedné…

Padesát odstínů sirotků aneb morální kýč jedné české europoslankyně

Padesát odstínů sirotků aneb morální kýč jedné české…

Českým mediálním a politickým prostorem již několik dnů rezonuje jako jedno z hlavních témat (ne)přijetí…