Mazda MX-5 (2001)
16.8.2011O seriové MX-5 toho je napsáno všude dost, takže místo toho rovnou popíšu tu mou do jisté míry značně upravenou. Motor: --------- Motor jsem…
Mazda MX-5 (_Peta_)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
Bully_ 20.08.11 10:20
« Re: Re: Re: Re: Re: bomba!
No kultem Honda S2000 je ;-) ale neprodavala se tak masove kvuli tomu ze neexistuje v lidovych verzich s nizsim vykonem a predevsim cenou a navic ma uz v serii vykon a jizdni vlastnosti opravdu pro ridice, neni pro kazdeho. To neznamena ze by byla nejaka kousava nebo dokonce necitelna, naopak je proste jenom nekompromisni, syrova. Poface verze ma kazdopadne uz VSA (protiprokluz, ESP, .., samozrejme plne vypinatelny jako u vsech Hond), takze je ridicsky snazsi pro vetsi okruh zajemcu.
V kazdem pripade je kazde auto z trochu jine kategorie a nema smysl to rozebirat zrovna tady.
-
_Peta_ 19.08.11 22:35
« Re: To musím vidět!
NO PROBLEMO :-) , klidne muzeme nejake setkani spachat. Jinak ta posadka, co se ohlidla, to jsem byl ja, pamatuju si ten moment ;-) . No a na blbnuti jsem ochotny se chytnout velmi rad, na to to auto mam >:D , akorat pocinaje zitrkem jedu na tri dny blbnout do jiznich cech a sever rakouska, tak jedine pak. U Roznova to znam, jsou tam dobre cesty, ma favoritni je z Valmezu na Bystrici pod Hostynem a z ni pak dal na Tesak az do Frystaku. To je usek jako prase, asi znas a jestli ne .... dej si, nebo muzeme nekdy spolecne -
Enthusiastic.driver 19.08.11 08:48
« To musím vidět!
A do *... kompresorová MX-5 na ostravských značkách. Je sice blbé začínat takhle, ale potřebuju se s tebou nutně vidět >:D Taky bych se rád vydal cestou kompresoru, takže bych měl asi spoustu otázek...
Jinak, nevím jestli jsi to byl ty, ale možná už jsme se 2x zahlídli. CCa před měsícem projíždělo podobné stříbrné NB Velkou Polomí a osádka se ohlížela za Anniversary stojící u hospody. No a pak ještě jednou, to jsem zrovna zajížděl do vjezdu k baráku, ale asi sis mě nevšiml. (pokud to teda nebyla úplně jiná stříbrná NB).
Jinak, když už sem to začal tak hrrr.. jedem se dneska vyblbnout na okresky do Rožnova - Civic Type-R cca 240k, Alfa GTV6 3.0 (ne ta nová mrdka, ale stará čtyřoká svině s transaxlem), RX-7 a kdoví co ještě.. nechceš se přidat? :-)
-
Enthusiastic.driver 19.08.11 08:41
« Re: Re: Re: bomba!
S2000 je kousavá svině, to je o ni známo. Prý hodně pomůže výměna standardního svoru za lamelový KAAZ a auto je pak za limitem mnohem čitelnější. Ovládat v té samé situaci MX-5 je mnohem snadnější, proto se není třeba bát vyššího výkonu.
Obavy o nárůst výkonu kompresorované MX-5 bych neměl. Za prvé je to tak rozšířená úprava, že kity a oblboáky jednotek (popřípadě jiné ŘJ) už jsou jednotlivým motorizacím vyloženě ušité na míru a navíc, 1.8 je defakto konstruovaná jako přeplňovaný motor (viz 323 GTX), pouze odtuněný do atmosférické podoby... -
erbe 18.08.11 08:12
« Re: Re: Re: Re: bomba!
Isteze. Sko je hlavne tazsie a tych 240koni je holt atmosferickych, takze bez zdrvujuceho krutiaceho momentu. To co sa u MXky odohrava medzi 4500 - 6500 sa u Ska zacina niekde pod 6000 a trva do 9000 co musi byt zazitok uplne inej kategorie. Realna dynamika bude predpokladam porovnatelna... -
svetobeznik 18.08.11 01:00
« presne takto si predstavujem tuning s velkym T
uprava motora, brzd, podvozku, slusive disky a hlavne vsetko co ma nejaky zmysel a nie plastove spojlery a svetielka a la co pumpa dala. nech sluzi a poslucha :-!
P.S. nie som moc vyznavacom muzskej krasy ale na tych fotkach vyzeras ako Vin Diesel :yes: -
_Peta_ 17.08.11 21:40
« Re: Re: Re: bomba!
Obavy o udrzeni auta na ceste jsou zbytecne. Neexistuje situace, kdy by ten motor mel navrch nad zbytkem auta. Ona pri vyvoji byla mx-5 planovana s turbem na 200HP, nakonec z toho seslo, pak ji v roce 2004 pro USA a JPN i udelali (s trochu mensim vykonem), cili to auto na to ma rezervy. A i tak jsou auta, ktera maji daleko vrazednejsi pomer vykon/hmotnost. 10 let jsem jezdil na sportovnich motorkach a ma posledni mela pres 160HP a hmotnost 180 kilo. A jen dve kola ;-) , 0-100 za 2,7sec, 0-200 do 8sec, 300kmh :-) , na tohle jsem byl zvykly, cili 200+HP MX-5 je fakt "jen" takova prijemna, pokud jde o silu, podvozkove je na cestach vsak trochu dal za moznostmi motorky.
Pokud jde o ten vykon, s MP62 je u MX-5 bezny namereny vykon 176HP na zadnich kolech, seriove auto ma na zadnich kolech cca 110. K naladeni se pouziva Timing Card a Power Card, obe mam, brzy nafotim, jsem na ne zapomnel. S intercoolerem to jde pak dal, pak se svody, pozmenenou remenici kompresoru, benzinova pumpa, atd atd atd, az jsem nasel grafy 300HP na zadnich kolech s nijak nerealnymi upravami, nic, co by neslo udelat ci namontovat. -
_Peta_ 17.08.11 21:26
« Re: Re: Re: bomba!
Taky si rikam, ze s S2000 by slo dobre pojezdit. Kamarad o ni uvazuje, tak pokud to doresi, tak uvidime. Dle grafu by mela mit v porovnani s kompresorovou MX-5 trochu horsi prubeh vykonu s o neco vyssim maximalnim vykonem. Cili kazdy motor trochu jiny, pritom podobna koncepce... chtel bych porovnat. -
Bully_ 17.08.11 14:50
« Re: Re: bomba!
Paradni auto a predevsim je tahle Mazdicka uz svou konstrukci zabavna. Snad jenom nevim jak tezke se bude s timhle vykonem udrzet s malou lehkou zadokolkou na silnici, pokud ho budes skutecne chtit vyuzivat. (Znam par majitelu o neco mene vykonnych, vetsich a tezsich Hond S2000 co se o nich da rict ze uz o pany ridice jde a k vozu maji porad silny respekt). Kazdopadne se ztotoznuji s vyrcenym nazorem ze auto nemusi byt nutne vubec extra silne na to aby bylo zabavne, v tehle kategorii jde predevsim o pocit a ten s podobnou zadokolkou a navic pri jizde bez strechy proste je ;-)
Dalsi vec je onen predpokladany vykon- kompresorove kity pridavaji bezne cca do 50% vykonu, ale po dlouhem ladeni a opakovanem promerovani na motorove brzde, 60% bez jakehokoli podobneho procesu se mi nezda. Ale nevyznam se v Mazdach a treba to obvykle je.
Hodne km bez nehod a spoustu zabavy za volantem! :yes: -
_Peta_ 17.08.11 13:34
« Re: bomba!
Diky moc a v zasade mas pravdu. Jsem posuk, jsem maximalista, musim to mit proste TOP aspon dle svych meritek, jinak nejsem spokojeny >:D . A bomba pojezdeni to fakt je. Jsou sice silnejsi vozy atd, ale maloktery je tak funkcni ve verzi kabrio a kdyz jo, stoji vic nez 3x tolik :no: -
_Peta_ 17.08.11 13:30
« Re: Re: Re: Chutne
No, tady musim rict, ze prave MX-5 1.8 v serii ma svorny diferak a to od modelu NB aniversary, podle pruzkumu pri rozebirani starsich NB to dokonce vypada, ze vsechny modely NB uz ho mely. Tak ci tak ta moje ho ma a je to citit. Cili jsem tohleto resit nemusel, funguje dobre. Jo diky za pochvalu, ono to potesi ;-)