Recenze

*Mára* (muž 32 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Toyota Avensis T22

7,71 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Avensis, foto 1 Toyota Avensis, foto 2 Toyota Avensis, foto 3 Toyota Avensis, foto 4 Toyota Avensis, foto 5 Toyota Avensis, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Toyota Avensis Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:126000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 94 kroutící moment [Nm]: 178 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Po zkušenostech s různými vozy jsem se opět vrátil k této japonské značce.

Kdysi dávno jsem vlastnil Toyotu Corollu Liftback a jak po stránce techniky, tak maximální spolehlivosti jsem si ji nemohl vynachválit.
Kdybych s ní neměl nehodu, tak s ní jezdím určitě dodnes.

Proto po mých jak říkám "excesech" se značkami Audi a Citroen jsem dal přednost mé srdeční záležitosti, Toyotě.

Pochopil jsem že není důležitý luxus přetechnizovaných a elektronikou nabitých německých vozů, kde ta elektronika dřive či později zklame, ale skutečná spolehlivost, kterou vám jiný výrobce než japonský nikdy nedá.

Proto padla volba na Avensis a myslím, že jsem se konečně rozhodl správně.



Potřebuji velký zavazadlový prostor, proto jsem volil provedení kombi.
Přesněji Avensis Station Wagon s továrním označením T22.
Jsem příznivcem benzínu, proto zážehové provedení s motorem 2,0 16V s pro mě dostačujícím výkonem 128HP a točivým momentem 178N.m.

Silné stránky

Do siných stránek bych určitě zařadil motor.
Tento dvoulitr je to nejsilnější, co se dalo v daném ročníku pořídit.
Zrychlení z 0 na 100km/h za 9 sekund a maximální rychlost 200km/h je pro tento kombík dostačující.
Také reálná spotřeba paliva v průměru 8l na100km je ucházející.

Také podvozek si zaslouží pochvalu.
I ve vyšší rychlostech se v zatáčkách nenaklání a i ostrá zatáčka se s ním dá projet svižně.
Přitom je s ním jízda nadprůměrně pohodlná a jen tak nějakou díru, které se na našich silnicích vyskytují víc než často neucítíte.
Podvozek má dvojtou zvukovou izolaci, proto je jízda i neskutečně tichá.
Celková ovladatelnost vozu je skutečně jednoduchá.

Interiér vozu je prostorný, sedadla jsou pohodlná a nechybí dostatek odkládacích míst.

Vyzdvihl bych také zavazadelník, jehož objem 0,530m po sklopení sedadel ještě hezky naroste a to už pak jen svádí k jeho plnění a mnohdy přiznám se až přetěžování.

Nesmím zapomenout také na slušnou výbavu, která u mého vozu znamená dvojci airbagů, klimatizaci, ABS, posilovač řízení, centrální zamykání, nastavitelné sedadlo řidiče, el. okna a el. a vyhřívaná zrcatka.

Slabé stránky

Tady bych vzpoměl snad jen vrzání ve dveřích při pootevřených oknech a absenci stabilizačního systému, který by se hlavně v zimních měsících hodil.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Mám najeto 135tisíc, tak jsem nechal udělat rozvody a vyměnit klínové řemeny.
cena v servisu Autokelly: 7700Kč.

Svíčky už také mají své za sebou, tudíž jsem si objednal nové po doporučení Toyoťáků Denso Iridium Power: cena nyní akční 250Kč za kus.

Už od doby, kdy jsem Toyotku koupil nefungovala klimatizace.
Nechal jsem ji naplnit, protože byla úplně prázdná, ale ani poté nefunguje.
Na vině je elektromagnetická spojka na kompresoru.
Objednal jsem si ji z Holandska: i s dopravou 1800Kč.

Budu měnit brzdovou kapalinu, poněvadž je ještě původní.

Objednal jsem si dálkové ovládání k centrálu, takže až mi příjde, budu montovat. Divím se, že tam nebyl už od výrobce. Jinak dodatečný dálkový centrál s řídící jednotkou a 2 ovladači: cena 650Kč.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Na bazar vcelku ucházejíci.

Uprava vzhledu carbonovou folií

U každého vozu se snažím upravit si jej k obrazu svému a Avensis není výjimkou.

Proto jsem se pustil do polepu karoserie černou matnou folii.
Na střechu, kterou jsem zbavil hagusů jsem zvolil superlesklou černou, kterou ještě dekoruje vzor z černého carbonu.

Nyní přichází na řadu interiér, kde budu měnit audio aparaturu.
Už mám namontovaný nový přehrávač Alpine, který během týdne doplní komponentní repro Powerbass.

 


Další vozy Toyota Avensis



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
7
náhradní díly
7
výkon motoru
8
spotřeba
7
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
10

Více o modeluToyota Avensis T22 (1998-2003)
Toyota Yaris 1,0 16V Toyota Yaris 1,0 16V

Toyota Yaris podobně jako například Peugeot 206 vzbudila…

Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis

V lednu přichází na všechny významné evropské trhy…

 





Blesk.cz

Syn Karla Svobody šokuje: Nemohu přestat myslet na číču Hany Gregorové! Proboha, proč to napsal?

Syn Karla Svobody šokuje: Nemohu přestat myslet na…

Pornobásničky, které skrz Facebook posílal zhrzený milenec Ondřej Koptík (34) své bývalé partnerce Haně…

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7 lídrů proti sobě, všichni v horkém křesle

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7…

Zatím jediná debata, kam přijdou všichni lídři sedmi velkých stran. Blesk Volební souboj s podtitulem BITVA O…

 

iSport.cz

Lev skolil Zlín hattrickem, za oslavu ale dostal trest. Asi byla moc, uznal

Lev skolil Zlín hattrickem, za oslavu ale dostal…

V neděli slavil na zlínském ledě hattrick plzeňský Tomáš Mertl. O pouhé dva dny později ho následoval Jakub Lev,…

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil starosta v Itálii. Kouč se omluvil

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil…

Věty z tiskové konference po nedělním šlágru mezi Spartou a Plzní (0:1) vyvolaly poprask až v Itálii. Letenský…

 

Reflex.cz

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili se navzájem

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili…

Ještě žádná z našich nepovedených koalic (což byly všechny) se dobrovolně nepředvedla v tak ošklivém světle jako…

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…