Recenze

*Mára* (muž 39 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Toyota Avensis T22

7.71 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Avensis, foto 1 Toyota Avensis, foto 2 Toyota Avensis, foto 3 Toyota Avensis, foto 4 Toyota Avensis, foto 5 Toyota Avensis, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Toyota Avensis Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:126000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 94 kroutící moment [Nm]: 178 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Po zkušenostech s různými vozy jsem se opět vrátil k této japonské značce.

Kdysi dávno jsem vlastnil Toyotu Corollu Liftback a jak po stránce techniky, tak maximální spolehlivosti jsem si ji nemohl vynachválit.
Kdybych s ní neměl nehodu, tak s ní jezdím určitě dodnes.

Proto po mých jak říkám "excesech" se značkami Audi a Citroen jsem dal přednost mé srdeční záležitosti, Toyotě.

Pochopil jsem že není důležitý luxus přetechnizovaných a elektronikou nabitých německých vozů, kde ta elektronika dřive či později zklame, ale skutečná spolehlivost, kterou vám jiný výrobce než japonský nikdy nedá.

Proto padla volba na Avensis a myslím, že jsem se konečně rozhodl správně.



Potřebuji velký zavazadlový prostor, proto jsem volil provedení kombi.
Přesněji Avensis Station Wagon s továrním označením T22.
Jsem příznivcem benzínu, proto zážehové provedení s motorem 2,0 16V s pro mě dostačujícím výkonem 128HP a točivým momentem 178N.m.

Silné stránky

Do siných stránek bych určitě zařadil motor.
Tento dvoulitr je to nejsilnější, co se dalo v daném ročníku pořídit.
Zrychlení z 0 na 100km/h za 9 sekund a maximální rychlost 200km/h je pro tento kombík dostačující.
Také reálná spotřeba paliva v průměru 8l na100km je ucházející.

Také podvozek si zaslouží pochvalu.
I ve vyšší rychlostech se v zatáčkách nenaklání a i ostrá zatáčka se s ním dá projet svižně.
Přitom je s ním jízda nadprůměrně pohodlná a jen tak nějakou díru, které se na našich silnicích vyskytují víc než často neucítíte.
Podvozek má dvojtou zvukovou izolaci, proto je jízda i neskutečně tichá.
Celková ovladatelnost vozu je skutečně jednoduchá.

Interiér vozu je prostorný, sedadla jsou pohodlná a nechybí dostatek odkládacích míst.

Vyzdvihl bych také zavazadelník, jehož objem 0,530m po sklopení sedadel ještě hezky naroste a to už pak jen svádí k jeho plnění a mnohdy přiznám se až přetěžování.

Nesmím zapomenout také na slušnou výbavu, která u mého vozu znamená dvojci airbagů, klimatizaci, ABS, posilovač řízení, centrální zamykání, nastavitelné sedadlo řidiče, el. okna a el. a vyhřívaná zrcatka.

Slabé stránky

Tady bych vzpoměl snad jen vrzání ve dveřích při pootevřených oknech a absenci stabilizačního systému, který by se hlavně v zimních měsících hodil.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Mám najeto 135tisíc, tak jsem nechal udělat rozvody a vyměnit klínové řemeny.
cena v servisu Autokelly: 7700Kč.

Svíčky už také mají své za sebou, tudíž jsem si objednal nové po doporučení Toyoťáků Denso Iridium Power: cena nyní akční 250Kč za kus.

Už od doby, kdy jsem Toyotku koupil nefungovala klimatizace.
Nechal jsem ji naplnit, protože byla úplně prázdná, ale ani poté nefunguje.
Na vině je elektromagnetická spojka na kompresoru.
Objednal jsem si ji z Holandska: i s dopravou 1800Kč.

Budu měnit brzdovou kapalinu, poněvadž je ještě původní.

Objednal jsem si dálkové ovládání k centrálu, takže až mi příjde, budu montovat. Divím se, že tam nebyl už od výrobce. Jinak dodatečný dálkový centrál s řídící jednotkou a 2 ovladači: cena 650Kč.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Na bazar vcelku ucházejíci.

Uprava vzhledu carbonovou folií

U každého vozu se snažím upravit si jej k obrazu svému a Avensis není výjimkou.

Proto jsem se pustil do polepu karoserie černou matnou folii.
Na střechu, kterou jsem zbavil hagusů jsem zvolil superlesklou černou, kterou ještě dekoruje vzor z černého carbonu.

Nyní přichází na řadu interiér, kde budu měnit audio aparaturu.
Už mám namontovaný nový přehrávač Alpine, který během týdne doplní komponentní repro Powerbass.

 


Další vozy Toyota Avensis



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
7
náhradní díly
7
výkon motoru
8
spotřeba
7
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…