Recenze

8 Majitel

Buick Century Estate Wagon

9.78 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Buick Century, foto 1 Buick Century, foto 2 Buick Century, foto 3 Buick Century, foto 4 Buick Century, foto 5 Buick Century, foto 6 Buick Century, foto 7 Buick Century, foto 8
Buick Century, foto 9 Buick Century, foto 10 Buick Century, foto 11 Buick Century, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Senčry Rok výroby 1989 Koupeno ojeté najeto [km]:205000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 3300 výkon [kW]: 119 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 11

Popis vozu

--- Něco na úvod a k přístupu hodnocení aut: ---
Auto hodnotim na základě mé zkušenosti s ním a podle pocitů za dobu, co ho mám, získaných. Nesrovnávám ho pouze s moderníma autama a nesrovnávám ho ani výhradně s auty z roku jeho výroby. Prostě hodnotim tak jakože časově neutrálně. Nehodnotim ho pouze jako model, ale snažím se popsat onen kus, který mám. I s chybami, za které nemůže výrobce, ale třeba i neznalost majitelů a mechaniků. Přidám i nějaké momentky ze života :)

--- Moje story zhruba a jak jsem ho koupil: ---
Jsem a asi už zůstanu závislej na amerických autech. Už nevim, kolik mi bylo, když jsem do toho spadl, ale pamatuju na moje první hrdiny ze zámoří, které jsem vyznával a poznával ve filmech. Ford Taurus, Mustang a Crown Victoria, takový ty hranatý policejní (jo, Caprisy) a Wolkr Texas Rendžr s D O D G E.
Pak první sraz. American Day Luštěnice rok...tyvole rok e e ee .. no to je fuk. asi 2006. Dodnes pamatuju jak voněl benzín, duněly výfuky a smrděla guma. Na takovýho kluka, kterej tehdy neměl ještě doma net, docela masírk a zlomová záležitost. Pak jsem se dostal na forum amerických aut u nás, kde se schází plno různých lidí, ač mají jedno společné. Postupně jsem se "skamarádil" a následovala Jizbice - První jarní bublání (sraz amerik), kde jsem poznal osobně lidi z fóra a skamarádil se doopravdy. No a na foru jsem proseděl podstatnou část střední, kde jsem slintal nad inzeráty amerik, a v hlavě se mi pralo "Šetři na pořádnou ameriku, nespěchej" a "Kup něco na začátek, ať si máš s čim pojezdit". Vybral jsem si B. Vybral jsem si Buick. Buicka kombíka vínovýho. Hlavní důvod byla cena, která, vzhledem ke stavu a tehdejšímu trhu, byla kurva dobrá. Bylo mi čerstvých 17. Nečekal jsem dlouho. Po týdnu dopisování s krátkodobým majitelem (pro něhož bylo auto omyl) jsem vzal s prachy a za doprovodu táty vyjel nach Prag. Testovací jízda bez řidičáku po Praze byla hustej adráč. Auto se mi moc líbilo. Už tehdy jsem měl dost aut vyzkoušeno, i nějakou tu ameriku, tak jsem trošku věděl. Tam busem, zpátky bujkem.
Ten den pršelo, ale na dešti ten vínovej kombík stejně vypadá nejlíp. Bylo hnusný jaro a já byl velkej chlap. Měl jsem SVOU PRVNÍ AMERIKU!

--- Here we go! ---

První sraz s Buickem byla Hradecká Vosmička v červnu 2009. Sice jsem neměl řidičák, ale spanilku jsem si odřídil. Beztak jsem byl v lepší kondici než taťka :D V noci jsme poslouchali Black Sabbath a urvali mlhovku při nechtěné jízdě ohništěm. Od té doby už jsem jí měnil 2x :)

Krátce po srazu Buick putoval do Chebu, kde jsem ho poctivě odstrojil. Začala 3 týdenní dřina. Polykal jsem prach ze staré barvy, dráty brusných kotoučů a potil se v srpnových vedrech u auta. Výsledek je nový, profesionálně udělaný lak v původním odstínu vč. zlatých linek, falců atp. Obrovský dík patří maminčinýmu strýcovi, který mi poskytl zázemí, nářadí profesionální lakovny a především auto nalakoval.

Další legendární cesta byla výprava na strojírenský veletrh s klukama z průmky. Jeli jsme v 7 lidech ze Šumavy do Brna a zpět. Pro Buicka i pro mě to byla velká zkouška. Dopadlo to výborně! a té legrace cestou...Sorry, ale to se sem nevejde... Napíšu jen, že takové věci se V JINÉM NEŽ AMERICKÉM AUTĚ nezažijou! Fakt ne. Ameriky, pokud je máte v sobě, vám dají spešl fííl, kterej nelze nahradit a nezasvěcenému ani popsat. A teď nemluvím o tom kolik máte válců, chromu nebo jak vobrovskou krávu. O tom to leckdy vůbecže není...

Ve čtvrťáku jsem autem jezdil 2x týdně do školy a všude, kam jsem potřeboval. Jako daily driver super věc. Původní plán nechat Buicka jak je, nechat do prostě dožít a pak si koupit něco "pořádnýho" byl kdesi. Buick zůstane a chci ho.
I když zamilovanost po čase otupí a člověk začne vnímat i záporný stránky auta.

--- Teď ---

Od podzima 2011 je Buick "v depositu". Zkrátka nebyly zimáky a navíc jsem dostal jinej povoz na doježdění, takže Buick teď stojí na špalkách. V létě ovšem znova začně hoblovat pošumavský okresky. Ještě před tím ho čeká nový výfuk, olejíčky a filtry :)

PS: Jo, sere mi to. Ale neseru prachy. Důvod proč teď Buick spinká pochopíte v dalším článku mojí "garáže". ((coming soon))

--- Historie ---

Buick byl prodán v roce 1990 jako nový ve Švýcarsku, kde jezdil do roku 2001 (najel tam cca 125 tis.km.). V roce 2001 byl dovezen do ČR a já jsem jeho čtvrtým majitelem u nás, ale prakticky druhým, protože ti dva ho měly jen krátce. Jsem v kontaktu s majitelem, jenž ho měl 7 let, najel s ním 65 tis.km. a používal ho na denní ježdění.

--- Charakteristika ---

Model Century vychází z platformy GM A-body, kterou sdílí s Chevroletem Celebrity, Pontiacem 6000 a Oldsmobilem Cutlass Ciera/Cruiser. Tato karoserie se vyráběla od roku 1982 do 1995 s občasným faceliftem. Motory v roce 1989 byly k dispozici tři. 2,5 čtyřválec a šestiválce 2,8 či 3,3.
Motor 3300 V6 je odvozen od známé podařené 3800, má vícebodé vstřikování Bosch a rozvod OHV. Přední náprava MacPherson s vinutými pružinami a příčným stabilizátorem, zadní náprava tuhá se zkrutnou tyčí a vinutými pružinami. Brzdy vpředu kotoučové, vzadu bubnové. ABS můj kus nemá. Airbag byl až od roku 1991. Pásy 4x tříbod, 4x dvojbod. Zákluzové nárazníky, samonosná karoserie s pomocným rámem, pohon předních kol.

Silné stránky

Pro 7 lidí je tam dost místa, a to docela i na poslední řadě sedadel. Po sklopení 2 a 3 řady se v pohodě vyspí 2 lidi. Na střeše je stálá tovární zahrádka, bitelná a dobře vymyšlená. Pod podlahou kufru je zamykatelnej úložnej prostor. Po stranách také.
Přední sedadlo řidiče je elektricky stavitelné ve 4 osách. Jeden motorek je ale vykloktatnej a spravit to nejde, takže už to neni zas tak supr, jak bejvávalo. Místo vpředu je ale super. Žádný středový tunel, loketky na správných místech, volant stavitelný. Všechno v autě je příjemný na dotek a měkký: stropnice (výjmečně původní a nepropadlá), dveřní výplně, volant, sedadla, koberce, vršek palubky (molitan + koženka). Další dávkou útulnosti je komplet vínové provedení s imitací kořenového dřeva. Originální DELCO rádio má ekvalizér, funkční kazeťák a dobře se ovládá. Auto je v provedení Estate Wagon, takže dobře vybavené. El. okna, zámky, zrcátka, otvírání zavazadelníku, teploměr, voltmetr, loketka s úložným prostorem, plno lampiček a světýlek, klima, ventilační okýnka vzadu - bomba!, efektní & efektivní křídlo, výklopné zadní okno.
Motor má příjemnej zvuk a výkon 160 koní jakožto nejsilnější dostupná verze autem hýbe celkem slušně. Užil jsem si s ním mnoho mnoho krásných chvil. Trápení za ty tři roky zatím moc nebylo. I když příprava na lakování a následné smontování byla dřina a docela hádrkór vzhledem k tomu, kolik mi bylo.
Vychválit chci bezva výhled z auta na všechny strany a velice příjemné ovládání auta.

Slabé stránky

-Vyšší aerodynamický hluk (nešťastně velký spáry kolem rámů bočních oken a pouze 1 okruh dveřního utěsnění)
-Navzdory výkonu mi občas připadá, že kroutící moment prostě není tak dostatečný
-Absence držáků nápojů (pouze směšná imitace u spolujezdce) a "světelné houkačky".
-Málo místa na akumulátor
-Kvalita expanzní nádobky, zadního světla na SPZ a některých uchycení v interiéru mohla být o trochu lepší

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

2009:
Ihned po koupi výměna startéru (zlobilo zasouvání pastorku)
Týden po tom, co jsem ho koupil přestal řadit 2,3,4, později začal řadit i 2. Vše spravila výměna oleje a filtru převodovky.
V létě rozhodnuto o opravě karoserie a nalakování. Lak se loupal a dost míst bylo orezlých. Ale pouze plechy povrchové.
2010: Nákup nové elektrické antény, kabelů ke svíčkám.

V servisu zatím nebyl. Nicméně bude to potřebovat. Jedno ze zvdvihátek za studena hrozně mlátí a dělá to než si sedne fakt nehezký zvuky. Taky palivový čerpadlo by potřebovalo obměnu - za studena to dlouho startuje. Chladicí soustava v extrémní záteži nefunguje na jedničku a tak si v létě v kolonách klimatizaci dovolit, i přes její bezchybnou a bezúdržbovou funkci, nemůžu.

pure stock!

i když možná chromovanou koncovku výfuku mu dopřeju.

 

Novinky v recenzi

4.5.2012 00:55

Video 1

Přidal jsem video natočené den po koupi auta.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Buick



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Nikde mě zatím nenechal a na své stáří a nepříliš odbornou péči během života funguje parádně. Občas zklame zpátečka, která za tepla dost prokluzuje a kondice chladící soustavy v horkých dnech při popojíždění.

praktičnost
9

Převeze velkou skříň, 8 lidí (7 v pohodě i na delší vzdálenost), má střešní nosič a dá se v něm i spát.

prostornost
8

V kategorii mid-size (střední třída) se rozhodně stydět nemusí. Poslední řada sedadel vyhoví i postavám 180cm vysokým. V druhé řade si 3 sednou bez mačkání se. Přední lavice je pro dva královská a místo pro nohy také. (měřím 189 cm)

jízdní vlastnosti
7

Větší rozchod i rozvor v kombinaci s nízkým težištěm je plus. Převod řízení je jemnější, ale řízení není nepřesné a nejisté. Podvozek je měkčí, ale stabilita v rychlosti i zatáčkách mě mile překvapila. Je to rodinný kombík. Ne závoďák. A to účel!

jízdní komfort
8

K předním sedadlům výtky nemám. Řidičovo trošku prosezené. Hlavový opěrky jen pro bezpečnost. Druhá řada má moc nízko sedák a nemá loketku. Třetí řada má málo pěny. Ale v porovnání s mnoha EU či JAP je to faaajn a příjemné svezení. Bezva topí i klimuje!

náhradní díly
8

Mám sesterský model od Chevroletu na ND, takže pohoda. Věci k běžný údržbě a opravě mají skladem v ČR a lze dostat do dvou dnů. Sehnat mechanické díly fakt problém neni. S interiérem je to horší, samozřejmě. Ale to asi u všech starých aut :)

výkon motoru
8

Při kickdownu to umí vystřelit vpřed překvapivě hbitě. Předjíždění naprosto bez obav. Ale jezdit okresky na zařazený overdrive neni moc šťastný.

spotřeba
7

Spotřeba na dálku 9, možná i těsně pod. Město cca 13. Kombinovanou jezdím asi tak 10,5-11. Neni to sláva, ale na rok výroby a při porovnání se soudobníky to opravdu neni tragédie. PS: Provoz nebrzdím, jezdím spíše svižně.

hlučnost motoru
7

Když to nastartuju, tak to dělá krapet rachot. Asi to zdvihátko vytlučený a občas se ozývá ještě něco. Ale když si to po chvíli sedne a auto jede, tak to je tichounký a je slyšet jen tlumený hučení a výfuk. Nicméně takovej hrubší zvuk měly už z výroby.

brzdy
8

Brzdy mám naštěstí ve velmi dobré kondici. Je na ně spoleh a nejednou mě zachránily. Na STK jsem prošel na 1 s * co se brzd, náprav a řízení týče. Tlumiče jsou taky OK. Poddimenzované rozhodně nejsou. Ocenil bych ale ABS.

zavazadlový prostor
8

Zavazadelník je opravdu dostačující. Navíc na střeše je nosič na zavazadla (pro případ cestujících vzadu např.). Body strhávám za absenci úchytů na sítě a 12v zásuvky.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…